۳ تیر ۱۳۹۱، ۲۰:۲۶
کد خبر: 80196528
T T
۰ نفر
3/5 تن مواد مخدر در استان يزد امحا مي شود

يزد- دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان يزد گفت:امحاي 5/3 تن مواد مخدر ازجمله برنامه هاي زيادي است در هفته مبارزه با مواد مخدر استان يزد اجرا مي شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، 'منصور دشتی' به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن تشریح برنامه های این هفته گفت: امحا بیش از 3500 كیلوگرم انواع مواد مخدر، تجلیل از خانواده های شهدای مبارزه با مواد مخدر، برگزاری همایش پیشگیری و درمان از جمله برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: برگزاری بیش از 100 كلاس پیشگیری در طول هفته با همكاری سازمان های ذیربط، برپایی 10 نمایشگاه عكس و پوستر، برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به اینكه 21 سیستم اداری استان عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند، افزود: این شورا در چهارموضوع درمان، پیشگیری ، مقابله و مسایل قضایی فعالیت خود را ادامه می دهد.

وی گفت : یك هزار و 114 كارگاه پیشگیری در استان تشكیل شده است كه 49هزار نفر زیرپوشش قرار گرفتند و سال گذشته 113 نفر از كسانی كه دارای مدرك كارشناسی و كارشناسی ارشد بودند در بحث مربیگری آموزش دیدند.

دشتی با اشاره به اینكه در استان یزد 15 كمپ مجاز فعال است، افزود: 86 مركز ترك اعتیاد خصوصی و مطب نیز با همكاری دانشگاه علوم پزشكی و اداره كل بهزیستی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته 7650 نفر زیرپوشش واحدهای درمانی قرار گرفتند كه از این تعداد 1267 نفر در مراكز دولتی و 6415 نفر در مراكز درمانی خصوصی تحت درمان قرار گرفتند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در پایان گفت: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و اجرای برنامه های مناسب در طول این هفته بتوانیم گام مؤثری را برای پیشگیری از اعتیاد افراد به مواد مخدر برداریم هر چند كه نقش خانواده ها در این مورد بسیار اثرگذار و غیرقابل انكار است. ك/2

1968/7537