43هزار دانش آموز بوشهري در طرح ملي نجات آب شركت كردند

بوشهر- سرپرست روابط عمومي شركت آب منطقه اي بوشهر گفت: 43 هزار دانش آموز بوشهري شامل تمامي دانش آموزان مقطع راهنمايي اين استان آموزش هاي طرح ملي دانش آموزي نجات آب(داناب) را فرا گرفتند.

به گزارش ایرن،ا محمدرضا جهانشاهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دانش آموزان یادشده این آموزش ها را در قالب كارگاه های آموزشی، مسابقه های مختلف و ارزیابی طرح در مدارس راهنمایی استان بوشهر فراگرفتند.

وی اظهارداشت: این طرح با هدف افزایش آگاهی شهروندان بویژه دانش آموزان نسبت به مسایل آب و مشكلات كم آبی با مشاركت اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر اجرا شد.

جهانشاهی با اشاره به این كه 499 معلم نیز در اجرای طرح داناب مشاركت داشتند یادآورشد: به دلیل بحران كم آبی در استان بوشهر تامین آب مورد نیاز برای مصارف مختلف با مشكل روبه رو است.

این مقام مسوول اضافه كرد: كاهش میزان بارش ، ضعف در فرهنگ مصرف در تمام بخش های مصرف كننده آب و افزایش جمعیت مشكل كم آبی را بیشتر كرده است.

وی اضافه كرد: به دلیل كاهش بارندگی 90درصد آب مورد نیاز بخش كشاورزی در استان بوشهر از منابع سطحی و زیرزمینی تامین می شود كه كاهش میزان مصرف در این بخش از طریق اصلاح روش های آبیاری اولویت بیشتری دارد.

سرپرست روابط عمومی شركت آب منطقه ای بوشهر گفت: از دیگر مشكلات حوزه آب آلودگی منابع آب به وسیله دفع غیراصولی فاضلاب و پساب های صنعتی و كشاورزی است كه احداث شبكه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب می تواند از خطر آلودگی محیط زیست بویژه منابع آب جلوگیری كند.

جهانشاهی از راندمان پایین آبیاری در بخش كشاورزی در این استان انتقاد كرد و گفت: برای افزایش راندمان آبیاری باید از روش های نوین آبیاری و كشاورزی مانند كشت گلخانه استفاده كرد.

دبیر اجرایی طرح داناب در استان بوشهر افزود: طرح ملی دانش آموزی نجات آب برای فرهنگ سازی و كاهش مصرف آب سال های آینده نیز تداوم خواهد داشت. ك/2

628/539