۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80199786
T T
۰ نفر
استفاده از خدمات شيفت شبانه كتابخانه ملي10 برابر شد

تهران - ميزان رشد مراجعه و استفاده محققان و پژوهشگران براي استفاده از خدمات شيفت شبانه سازمان اسناد و كتابخانه ملي طي 10 ماهه 10 برابر شد.

به گزارش ایرنا از سازمان اسناد و كتابخانه ملی ، خدمات شبانه روزی كتابخانه ملی كه به منظور ارائه خدمات اطلاع رسانی به پژوهشگران، افزایش سطح این خدمات و فراهم آوردن فضای پژوهش و تحقیق در شهریور ماه 1390 راه اندازی شده، تاكنون با استقبال خوبی از سوی پژوهشگران مواجه شده است.

بر اساس اطلاعات و آمار موجود در همین مدت یك هزار و 112 نفر برای استفاده از تالارهای كتابخانه ملی در شیفت شب ثبت نام كردند كه از این تعداد یك هزار و 68 نفر با حضور در كتابخانه ملی از خدمات اطلاع رسانی و پژوهشی برخوردار شدند؛ كه برطبق این آمار 68/47 درصد از این افراد را بانوان پژوهشگر تشكیل داده اند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط بخش اطلاع رسانی سازمان اسناد و كتابخانه ملی، خرداد ماه سال جاری با تعداد 158 نفر بیشترین تعداد استفاده كنندگان از تالارهای شیفت شب كتابخانه ملی را داشته كه 95 نفر از آنان را آقایان و 63 نفر را بانوان تشكیل می دهند.

پژوهشگران علاقه مند به استفاده از خدمات شیفت شب سازمان اسناد و كتابخانه ملی می توانند برای استفاده از این خدمات فرم درخواست را به صورت اینترنتی تكمیل و پس از تشكیل پرونده پژوهشی به صورت روزانه و یا هفتگی صندلی مخصوص برای پژوهش را رزرو كنند.

تمامی نخبگان و مخترعان، پدیدآورندگان و مترجمان كتب علمی و تخصصی (حداقل 3 عنوان كتاب و یا 1 عنوان برگزیده كشوری)، نویسندگان مقالات علمی پژوهشی و یا مقالات ISI (حداقل 3 مقاله علمی)، فارغ التحصیلان دكترای تخصصی و فارغ التحصیلان دروس حوزه ای از سطح 3 به بالا، شاغلان تحصیل در مقطع دكترای تخصصی، كلیه دانشجویان مقطع كارشناسی ارشد و دانشجویان دكتری حرفه ای ترم 9 به بالا می توانند از این خدمات استفاده كنند.

فعالیت اطلاع رسانی شیفت شب كتابخانه ملی از شهریور ماه سال گذشته(1390) آغاز شده و در شش ماهه اول سال از ساعت 23 تا 7 صبح و در شش ماهه دوم از ساعت 22 تا 7 صبح آماده ارائه خدمات به پژوهشگران است.

فراهنگ **1630**1588
۰ نفر