۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 80205016
T T
۰ نفر

43 مورد وقف جديد در خراسان رضوي انجام شد

۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 80205016
43 مورد وقف جديد در خراسان رضوي انجام شد

مشهد- مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي از ثبت 43 مورد وقف جديد در استان خبرداد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره كل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد گفت: ارزش ریالی این وقف ها بیش از 100میلیارد ریال می رسد.

وی با بیان اینكه بیشتریت تعداد این وقفیات در مشهد است ، اظهارداشت: از وقفیات یاد شده 21 موقوفه در مشهد ، چهار موقوفه در قوچان و چهار موقوفه جدیدالكشف به ثبت رسیده است.

به گفته گنابادی نژاد موقوفات دیگر در شهرهای نیشابور،گناباد، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسكن، جوین، كلات، چناران قرار دارند.

وی بزرگترین وقف در سه ماهه نخست سال جاری را مربوط به عبدالرزاق حسین زاده دانست و اظهار داشت: این موقوفه عواید چهار هكتار زمین است كه جهت احداث مجتمع خدماتی، رفاهی و مسجد وقف شده و ارزش آن بیش از 20 میلیارد ریال است.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص نیات واقفین نیز گفت: هزینه های جاری مساجد، حسینیه و زیارتگاها و هزینه های احداث مسجد از بیشترین نیات وقف می باشند كه بعد از آنها هزینه های عزاداری و میلاد معصومین (ع) بیشترین نیات را به خود اختصاص می دهند.

گنابادی نژاد افزود:ایجاد مراكز درمانی و مركز فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای طلاب و دانش آموزان نیز در رده های بعدی نیت های وقف قرار می گیرند.ك/1

7491/659