استاندار آذربايجان غربي بر لزوم همكاري همه دستگاه هاي اجرايي براي پيشگيري  از اعتياد تاكيد كرد

اروميه - استاندار آذربايجان غربي با تاكيد بر همكاري همه دستگاه هاي اجرايي استان براي پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر گفت: تصميم هاي جمعي و ملي در ارتباط با مسائل مهم از جمله مواد مخدر نيازمند حضور جدي و موثر همه دستگاههاي اجرايي است.

وحید جلال زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی، مواد مخدر را یكی از معضلات مهم اجتماعی استان اعلام كرد و افزود: توسعه بیش از پیش برنامه های ورزشی و توجه جدی به فعالیت های مختلف فرهنگی از جمله مهمترین عواملی است كه در پیشگیری از اعتیاد موثر است.

وی اضافه كرد: ورود جوانان به كارهای مختلف فنی و حرفه ای و اشتغال آنان در امورات مختلف اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی نیز می تواند راه حل دیگری برای حل این مساله باشد.

جلال زاده با تاكید بر توجه مسوولین و دست اندركاران به اصل پیشگیری در بروز ناهنجاری های اجتماعی یاد آور شد: برنامه ریزی ها در جهت پیشگیری اعتیاد باید در دستور كار دستگاه های مختلف اجرایی استان قرار گرفته و درمان نیز به عنوان موضوعی مهم برای بهبود وضعیت معتادان مد نظر باشد.

وی اضافه كرد: كارهای فرهنگی و زیر ساختی زمان بر است و باید در طول دوره های مختلف انجام گیرد و ما نباید انتظار داشته باشیم كه با شروع فعالیت های فرهنگی و زیر ساختی به یك باره شاهد تحولی اساسی در جامعه باشیم بلكه در طول زمان و سال های مختلف تاثیر فعالیت های مختلف فرهنگی در جامعه قابل رویت خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی بر توجه وی‍ژه به امر توسعه آموزش در پیشگیری از اعتیاد پرداخت و افزود: آموزش مستمر در بحث های مختلف پیشگیری از اعتیاد باید مورد توجه باشد.

جلال زاده با اشاره به اهمیت مبارزه با حوزه های مختلف فروش و حمل مواد مخدر گفت: مسوولین ارشد استانی باید در زمینه قاچاق مواد مخدر و توزیع این مواد در جامعه به طور جدی وارد شوند و برنامه ریزی های مختلفی را در این زمینه انجام دهند.

در این جلسه كه خانواده های سه تن از شهدای مبارزه با مواد مخدر آإربایجان غربی حضور داشتند، استاندار آذربایجان غربی با تجلیل از شهدای مبارزه با مواد مخدر تاكیدكرد: شهدای مبارزه با مواد مخدر از افتخارات جامعه اسلامی هستند زیرا آنان برای سالم ماندن جوانان دیگر جان خود فدا كرده اند.

در ابتدای این جلسه دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز با اشاره به لزوم مبارزه هرچه جدی تر با مواد مخدر گفت: جامعه ای كه از سرچشمه زلال ولایت خود را سیر آب می كند باید چهره خود را از هرگونه پلیدی و زشتی شستشو دهد كه یكی از مصداق های بارز این پلیدی ها مواد مخدر می باشد.

سردار محمد علی نصرتی مواد مخدر را منشا بسیاری از فساد ها در جامعه دانست و افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر برنامه های مختلفی در دستور كار قرار دارد كه از جمله آنها پیشگیری با رویكرد های مختلف فرهنگی و آموزشی می باشد.

همچنین در این جلسه فیضی زاده جانشین دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز با ارائه گزارشی از عملكرد این شورا در استان گفت: كشف 4300 كیلوگرم مواد مخدر در استان ،انسداد و كنترل نوار مرزی شمال غرب كشور جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر ،تشكیل جلسات مستمر در خصوص این موضوع ، جلوگیری از كشت شاهدانه در استان ،ایجاد كمپ های ترك اعتیاد در استان و آموزش 650 نفر مربی متخصص در زمینه مبارزه با مواد مخدر از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان محسوب می شود.

در پایان این جلسه استاندار آذربایجان غربی با اهدای هدایایی از خانواده سه شهید مبارزه با مواد مخدر استان كه در سال جاری به درجه رفیع شهادت نایل آمده بودند تقدیر كرد و از خداوند منان صبر جزیل برای آنان خواستار شد.

583