۱۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۰۷
کد خبر: 80215324
T T
۰ نفر

شكارچيان آهو در گرمسار دستگير شدند

۱۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۰۷
کد خبر: 80215324
شكارچيان آهو در گرمسار دستگير شدند

سمنان - شكارچيان آهو توسط مامورين يگان حفاظت محيط زيست استان سمنان به دام افتادند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گرمسار روز پنجشنبه گفت: ماموران حفاظت محیط زیست شهرستانهای گرمسار و آرادان در جریان گشت و كنترل مشترك با نیروی انتظامی شهرستان آرادان در مناطق دشتی و زیستگاه آهو واقع در منطقه نوكوه، یك گروه شكارچی را مشاهده كه با یك دستگاه خودرو وانت توسط پروژكتور در حال نوركشی و جستجوی آهو بودند.

'سیدمهدی خاتمی' افزود: ماموران با تعقیب نامحسوس و در یك عملیات تعقیب و گریز، اعضای این گروه را متوقف و دستگیر كردند و پس از بازرسی یك قبضه سلاح ساچمه زنی، نورافكن و سایر آلات و ادوات شكار كشف و ضبط و متخلفین پس از تكمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

وی گفت: مناطق دشتی شهرستان گرمسار و آرادان زیستگاه مناسبی برای آهو محسوب می شود كه متاسفانه در سال های نه چندان دور به دلایل مختلف از جمله تخریب و كاهش وسعت زیستگاه، خشكسالی و شكار غیرمجاز، جمعیت این گونه ارزشمند كاهش یافته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گرمسار گفت:با مراقبت های شبانه روزی مامورین گارد محیط زیست و برنامه ریزی اداره كل حفاظت محیط زیست استان سمنان برای حفظ و احیاء این گونه، ساخت آبشخورهای مصنوعی، مراقبت شبانه روزی، دستگیری تعدادی از شكارچیان و حمایت دستگاه قضایی شهرستان آرادان به ویژه در یك سال گذشته به نظر می رسد جمعیت آهو در مناطق مذكور به حالت پایداری رسیده است.ك/3

599