۱۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 80216234
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت كرمان: بد حجابي زنان نوعي آزادي براي مردان است

كرمان - امام جمعه موقت كرمان گفت: بدحجابي و بي حجابي زنان به معناي آزادي براي مردان در لذت جويي و چشم چراني هاست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'محمد صباحی' امروز در خطبه های نماز جمعه كرمان، افزود: مطرح كردن آزادی زنان با نداشتن حجاب، ترویج مرد سالاری است و آزادی را برای زنان در پی ندارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از كشورهای دنیا زنان و دختران بسیاری از تحصیل در دانشگاه، فعالیت های اجتماعی و نمایندگی مردم در مجلس به دلیل داشتن حجاب محروم هستند در حالی كه اگر آزادی زنان مطرح است باید برای همه زنان باشد.

حجت الاسلام صباحی، اظهار داشت: زن می تواند با حجاب، پاكدامن و تحصیلكرده باشد و در این رابطه زن های ایرانی بویژه زنان دانشگاهی الگویی برای فرهنگ اسلام هستند.

امام جمعه موقت كرمان، با اشاره به این كه حضرت فاطمه زهرا (س) در فعالیت های اجتماعی نقش كمتری از حضرت علی (ع) نداشت، خاطرنشان كرد: نقش حضرت زینب (س) در حماسه كربلا نیز هم شان با نقش امام حسین (ع) بود.

وی به بعد قانونی رعایت حجاب در جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: حتی گردشگران خارجی با ورود به كشور به دلیل این كه رعایت حجاب جزء قوانین است آن را رعایت می كنند و با دل و جان می پذیرند.

حجت الاسلام صباحی، گفت: تخلف از قانون برخورد قانونی را به همراه دارد و از نیروی انتظامی برای برخورد با بد حجابی در جامعه قدردانی می كنیم.

امام جمعه موقت كرمان، افزود: همه باید حجاب را در راستای شرافت، عزت، پاكدامنی و پاكی زن رعایت كنند.

وی با اشاره به نامگذاری روز چهارشنبه هفته آینده با عنوان 'عفاف و حجاب' گفت: قبل از اسلام نیز حجاب در ایران و تنها برای گروه اشرافی، اعیانی و پولدار وجود داشت و معتقد بودند كه حجاب شخصیت می آورد و افراد طبقات پایین نباید حجاب داشته باشند.

وی اظهار داشت: با آمدن اسلام در ایران حجاب عمومی شد و در ایران و بسیاری از كشورها برای سلطه بر آن كشورها سلطه فرهنگی تعریف كردند و تسلط فرهنگی را در این دیدند كه جامعه را نسبت به پاكی ها و مولفه های شخصیت تهی كنند.

حجت الاسلام صباحی، گفت: اولین فردی كه در ایران كشف حجاب كرد یك زن در اوایل دوران قاجار توسط بهاییت بود و پس از آن در زمان رضا شاه منع حجاب مطرح شد.

وی ادامه داد: در زمان محمدرضا شاه این اقدام جواب نداد و به همین دلیل از طریق مراكز فرهنگی، سینماها و مجلات اقدام به ترویج بد حجابی و بی حجابی كردند.

امام جمعه موقت كرمان، در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه به روز مالیات اشاره و تاكید كرد: برای سرنوشت اقتصادی كشور باید هر فعالیت و كار مثبتی را انجام داد كه یكی از موارد تاثیر گذار در این زمینه بحث مالیات است.

حجت الاسلام صباحی، افزود: تحریم ها علیه ایران همیشه وجود داشته و تنها مساله جدید، تحریم كردن كشورهای طرف معامله با ایران است كه البته این تحریم ها نیز توسط آمریكا برای 18 كشور دنیا شكسته شد و به آنها اجازه معامله با ایران را دادند.

وی تاكید كرد: هر جا كه ما قوت و قدرت داشته باشیم جای پای اجانب آنجا نیست و در هر مورد كه ضعیف باشیم بیگانگان ورود خواهند كرد.

امام جمعه موقت كرمان، اظهار داشت: هر فردی در درآمدهای خود، پول این مالیات ها را از مردم گرفته است و باید مالیات پرداخت كند.ك/2

7443/8154/2624