۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۰
کد خبر: 80216927
T T
۰ نفر
كار فرهنگي بايد متناسب با اهداف فرهنگي انجام گيرد

رشت - مديركل كتابخانه هاي عمومي استان گيلان با اشاره به اهميت كارهاي فرهنگي در جامعه گفت: كار فرهنگي بايد متناسب با اهداف فرهنگي انجام گيرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'اسماعیل جانعلی پور' روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست كتابخانه های عمومی شهرستان رشت افزود: همه ما باید برای انجام كارهای فرهنگی در جامعه تمام سعی و تلاش خود را به كار گیریم.

وی اظهار داشت: كسانی كه در حوزه فرهنگی سمتی را در زمان حاضر و یا در آینده دریافت كنند، مورد حمایت جدی قرار می گیرند.

وی به برنامه ریزی های در حال انجام برای امور كتابخانه های استان گیلان اشاره و بیان كرد: با برنامه ریزی مسیر روشنی را برای كار كتابخانه ها رقم خواهیم زد.

سرپرست جدید اداره كتابخانه های عمومی شهرستان رشت نیز در این مراسم گفت: نهاد كتابخانه های عمومی استان گیلان از سال 1383 از بدنه ارشاد اسلامی جدا شده و به صورت نهادی عمومی غیردولتی شروع به كاركرده است.

'میرفخرالدین سید فخری نژاد' با بیان این مطلب كه در زمان حاضر، 74 كتابخانه نهادی و 20 كتابخانه مشاركتی در گیلان وجود دارد، افزود: از این تعداد، 10 كتابخانه نهادی و 10 كتابخانه عمومی مشاركتی در سطح شهرستان رشت فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: برای همكاری با همه ادارات و سازمان ها به منظور تجهیز كتابخانه در قالب انعقاد تفاهم نامه به منظور ارتقاء مطالعه مفید در سطح استان گیلان آمادگی داریم.

وی مهمترین هدف كتابخانه های عمومی را ارتقای فرهنگ مطالعه در افراد و جامعه عنوان و خاطر نشان كرد: تمام كتابخانه های زندان های گیلان به زودی تجهیز و راه اندازی می شوند.

وی آموزش فرهنگ كتابخوانی سراسری مدیران، مسوولان و كتابداران را از دیگر اهداف كتابخانه های مشاركتی نام برد و تصریح كرد: این طرح نیز بزودی در استان گیلان اجرا می شود.

فخری نژاد سرانه مطالعه در كشور را 74 دقیقه عنوان و بیان كرد: این سرانه در گیلان به 86 دقیقه رسیده كه نشان دهنده علاقه مردم این استان به مطالعه است.

وی با بیان این مطلب كه آمار یاد شده برای استان گیلان كافی نیست، ادامه داد: به همكاری ادارات مختلف بویژه آموزش و پرورش برای ارتقای فرهنگ مطالعه نیازمند هستیم.

سرپرست جدید اداره كتابخانه های عمومی شهر رشت منابع دیجیتال را از منابع مهم و ضروری نام برد و افزود: این منابع در كتابخانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده كه بایستی تقویت شود.

وی به نقش مهم خانواده ها در اعتلای فرهنگ مطالعه اشاره و تصریح كرد: فرهنگ كتاب و كتابخوانی بایستی از خانواده ها شروع شود.

وی خاطر نشان كرد: مردم نیز می توانند با اهدای كتاب به كتابخانه های عمومی برای ارتقای مطالعه موثرتر باشند.

در پایان این مراسم از زحمات 'صدیقه خلیلی' سرپرست اداره كتابخانه های عمومی شهرستان رشت قدردانی شد. ك/2.

7286/604