۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۲
کد خبر: 80219005
T T
۰ نفر

اخبار ورزشي استان يزد

۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۲
کد خبر: 80219005
اخبار ورزشي استان يزد

يزد - خبرهاي فوتبال ، دوچرخه سواري و ژيمناستيك از اهم اخبار ورزشي استان است .

كمك داور یزدی از 20 تیرماه در كلاس توجیهی داوران و كمك داوران لیگ برتر فوتبال حضور خواهد یافت.

فدراسیون فوتبال از سعید علی نژادیان كمك داور بین المللی فوتبال استان دعوت به عمل آورد تا در كلاس توجیهی داوران و كمك داوران لیگ برتر كشور شركت كند.

این دوره آموزشی توجیهی از 20 تیرماه به مدت پنج روز به صورت تئوری و عملی در هتل آكادمی واقع در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

در پایان این دوره از داوران و كمك داوران تست آمادگی جسمانی گرفته خواهد شد.

***

ركابزنان یزدی در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی كشور آقایان در رده سنی امید و در مواد جاده، در ماده استقامت پا به ركاب شدند.

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی كشور كورسی آقایان در رده سنی امید و در مواد جاده، از روز گذشته شنبه هفدهم تیرماه به مدت 2 روز به میزبانی هیئت دوچرخه سواری استان زنجان در حال برگزاری است.

در دومین و آخرین روز این مسابقات 101 ركابزن هم اكنون در ماده استقامت جاده به مسافت 120 كیلومتر و در مسیر جاده فرودگاه زنجان با یكدیگر به رقابت می پردازند.

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی كشور آقایان در رده سنی امید و در مواد جاده با حضور 24 تیم از استان های آذربایجان شرقی، مركزی، یزد، مازندران، فارس، توابع تهران، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی، سمنان، خراسان شمالی، البرز، لرستان، زنجان، همدان، كرمان، خراسان رضوی، قم، خراسان جنوبی، خوزستان، تهران، اردبیل، قزوین و اصفهان در حال برگزاری است.

دوچرخه سواران یزدی در روز نخست این رقابت ها و در بخش تایم تریل انفرادی موفق به كسب مدال نشد.

***

دو ژیمناستیك كار یزدی به اردوی آمادگی ایروبیك ژیمناستیك منتخبی كشور دعوت شدند.

فدراسیون ژیمناستیك از 16 ژیمناستیك كار یزدی به اردوی آمادگی منتخبین ایروبیك ژیمناستیك كشور دعوت به عمل آورد كه در این بین نام سید مصطفی موسوی و كیوان فاضل یزدی از یزد نیز به چشم می خورد.

اردوی آمادگی منتخبین ایروبیك ژیمناستیك از 15 تیرماه در محل خانه ژیمناستیك ورزشگاه شهید شیرودی تهران آغاز شده است.

***

اعضاء تیم های منتخب شمشیربازی استان جهت حضور در مسابقات قهرمانی كشور مشخص شدند.

هیئت شمشیربازی استان از ابتدای تیرماه تمرینات ویژه ای را در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای شمشیربازان نوجوان و جوان استان در نظر گرفته بود كه در این اردو با برگزاری مسابقات انتخابی كه برگزار شد .

سجاد پور سلمان ، محمد جواد میرحسینی ، محمد سازنجیان ، عطاءالله مزیدی ، فرهاد عسكری زاده و فرزاد سلطانپور در اسلحه سابر و حسین جعفری ، علی صحت علیرضا صادقیان و مهدی دانش در اسلحه اپه و همچنین محمد حسین جعفری ، علی فصاحت ، آرش ملك ثابت و علی توكلی به عنوان نفرات منتخب تیم های شمشیربازی استان معرفی شدند.

افراد منتخب تیم های شمشیربازی استان از 20 تیرماه به مدت چهار روز در رقابت های شمشیربازی نوجوانان و جوانان قهرمانی كشور به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

***

نخستین مرحله لیگ شنای بانوان استان از 23 تیر آغاز خواهد شد.

اولین مرحله لیگ شنای بانوان جام كوثر از23 تیر ماه درسالن شنای بانوان یزد آغاز خواهد شد.

در لیگ شنا بانوان جام كوثر هفت تیم از شهرستان های یزد ، بافق ، ابركوه ، میبد ، اردكان و تفت حضور دارند.

اولین مرحله این مسابقات طی یك روز در محل استخركوثر بانوان شهرستان یزد برگزار می گردد.

گسترش و توسعه رشته شنا ، اسعدادیابی و قهرمان پروری از اهداف برگزاری این لیگ عنوان شده است.

***

دو شطرنج باز یزدی رقابت های خود را در مسابقات قهرمانی كشور پیشكسوتان آغاز كردند.

سید حسن نواب زاده و باقر دهقان از سطرنج بازان پیشكسوت استان هستند كه در رقابت های شطرنج پیشكسوتان قهرمانی كشور به مصاف حریفان خود رفتند. رقابت های شطرنج پیشكسوتان قهرمانی كشور تا 20 تیرماه در استان گلستان ادامه خواهد داشت.

***

تیم تنیس روی میز پیوند اعضاء استان به مسابقات قهرمانی كشور اعزام شد.

تیم تنیس روی میز پیوند اعضاء استان متشكل از سید علی اصغر میری ، محمد حسن كریمی و مهدی حمیدی فرو ابوالفضل ابوالحسنی به سرپرستی علیرضا رنجبر در رقابت های قهرمانی كشور حضور خواهند یافت .

رقابت های تنیس روی میز قهرمانی كشوراز 18 تیرماه به مدت دو روز به میزبانی استان قزوین برگزار می شود.ك4

7536/1968