۲۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 80222969
T T
۰ نفر
همايش بهينه سازي مصرف انرژي در اصفهان گشايش يافت

اصفهان- نخستين همايش بهينه سازي مصرف انرژي در صنعت آهن و فولاد، روز سه شنبه به ميزباني شركت فولاد مباركه اصفهان گشايش يافت.

به گزارش ایرنا،معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان در این همایش گفت: باید در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی امكان رقابت با بازارهای بین المللی ایجاد شود.

'محمدمهدی اسماعیلی'با بیان اینكه امروزه دغدغه اصلی استان اصفهان مساله آب است،گفت: علاوه بر فولاد مباركه، نیروگاه ها و پالایشگاه اصفهان نیز با این دغدغه مواجه اند.

معاون استاندار اصفهان خاطرنشان كرد: وظیفه مدیران عالی استان است كه برای رفع این دغدغه، راهكاری ارایه دهند.

وی گفت:هنر ویژه دولت نهم و دهم، فاصله بسیار كم میان حرف و عمل است و اگر هدفمندسازی یارانه ها دیرتر اجرا می شد، قدرت ایستادگی در برابر تحریم ها را نداشتیم.

مدیرعامل شركت فولاد مباركه اصفهان نیز گفت: 3 درصد برق كشور در واحد های تولیدی این شركت مصرف می شود.

'محمدمسعود سمیعی نژاد'در این همایش افزود:اگر ظرفیت تولید شبكه برق كشور تا سال93 افزایش پیدا كند سهم مصرف برق فولاد مباركه به 2/6 می رسد.

وی با بیان اینكه 2 درصد گاز طبیعی كشور نیز در شركت فولاد مباركه مصرف می شود، گفت: با افزایش ظرفیت گاز طبیعی در كشور تا پایان سال 93، این مقدار به 4 درصد می رسد.

به گفته وی، سهم انرژی از نظر هزینه تمام شده در فولاد مباركه قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها 5 درصد بود اما بعد از اجرای مرحله نخست این قانون به 10 درصد رسید.

مدیرعامل فولاد مباركه افزود:اگر مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها اجرایی شود، سهم انرژی این شركت از نظر هزینه تمام شده به 18 درصد می رسد.

وی اظهارداشت:مصرف انرژی در فولاد مباركه نسبت به استانداردهای بین المللی در مقایسه با شركت های مشابه خارجی بالا اما از استاندارد تعریف شده در ایران پایین تر است.

سمیعی نژاد با بیان اینكه برای بهینه سازی مصرف انرژی، حفظ شاخص های زیست محیطی و استوار نظام مدیریت انرژی ضروری است، افزود: تدوین برنامه جامع برای فناوری های صرفه جویی مصرف انرژی نیز راهكاری برای رسیدن به این مهم است.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت آهن و فولاد با محورهای'صرفه جویی در هزینه ها و انرژی'، 'بومی سازی'، 'پیگیری جدی طرحهای توسعه'، 'سلامت جسمی، روانی و رضایت كاركنان' و'سودآوری' آغاز به كار كرد.

150مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر از سوی صاحبنظران عرصه صنعت و فرهیختگان دانشگاهی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

در همایش بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت آهن و فولاد 200 نفر از دانشگاهیان و متخصصان عرصه آهن و فولاد حضور دارند.

این همایش، به مدت دو روز در 'سپاهان شهر' اصفهان برگزار می شود.

پ/7140/1042
۰ نفر