۲۲ تیر ۱۳۹۱، ۲۲:۵۱
کد خبر: 80226913
T T
۰ نفر
كاهش ميزان تصادفات نيازمند فرهنگ سازي است

مهاباد - معاون استاندار آذربايجان غربي و فرماندار مهاباد گفت: براي كاهش ميزان تصادفات بايد فرهنگ سازي تا فرهنگ رعايت قانون و مقررات در جامعه نهادينه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'خضر كاك درویشی'، در نشست اعضای شورای ترافیك مهاباد، كه در مجتمع وحدت شهرداری این شهر برگزار شد، افزود: افزایش میزان تصادفات و خسارات ناشی از آن جای نگرانی دارد و باید با فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان به رعایت قوانین و مقررات، این امر را باید در جامعه نهادینه كرد.

وی اضافه كرد: برای تحقق این امر و فرهنگ سازی، امكانات لازم فراهم بوده و در این زمینه نقش صدا و سیمای مركز مهاباد با تهیه برنامه هایی با دیدگاه فنی می تواند بسیار مفید باشد.

شهردار مهاباد نیز وجود سرعت گیرهای زیاد در سطح خیابان های این شهر را نشانه ضعف فرهنگی آن دانست و از كمبود روشنایی در برخی مناطق انتقاد كرد.

'ابراهیم كریمی'، همچنین از ایجاد سه پارك جدید در مهاباد و نصب گارد ریل برای كاهش خطرات ناشی از سقوط وسایط نقلیه در سه خیابان اصلی این شهر خبر داد.

همچنین، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد، از تشدید برخورد با رانندگان وسایط نقلیه بدون شماره خبر داد و از رانندگان وسایط نقلیه سنگین نیز خواست از پارك خودروهای خود در معابر شهر خودداری كنند.

سرهنگ 'روح الله حسین زاده' افزود: برای كنترل ترافیك شهر پنج دستگاه دوربین ترافیكی دیگر در خیابان های مهاباد نصب خواهد شد.

ادامه كار ساخت بلوار 'پرستار' تا روستای 'حمزه آباد'، تعیین مسیر و آرم تاكسی های خط روستایی، اقدام برای مجوز صدور گواهینامه پایه یك در مهاباد و كنترل ورودی مهاباد - میاندوآب با دوربین از سایر مباحث مطرح شده در نشست اعضای شورای ترافیك بود.

7512/645