250 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براي تامين منابع طرحهاي مهرماندگار صادر شد

بيرجند - دستيار ويژه رييس جمهور گفت: بر اساس قانون بودجه امسال 250 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براي تامين منابع طرحهاي مهر ماندگار صادر شده و تاكنون اغلب اين اوراق به فروش رفته است.

'علی اكبر محرابیان' روز سه شنبه در 'نشست ستاد مهر ماندگار خراسان جنوبی' در بیرجند افزود: تكمیل پروژه ها در سال پایانی فعالیت دولت دهم زمینه را برای دولت جدید در اجرای كارهای عمرانی بزرگ فراهم می كند لذا دولت جدید نیز می تواند در مسیر كارهای عمرانی دیگر گام بردارد.

وی گفت: حدود 900 طرح ملی و كلان كشور در قالب 'طرحهای مهر ماندگار' قرار گرفته اند.

دستیار ویژه رییس جمهور افزود: با تكمیل این پروژه ها می توانیم بگوییم دولت در مسیر اجرای طرحهای عمرانی رسالت بزرگی را به پیش برده بگونه ای كه این طرحها در تمامی نقاط كشور و در حوزه های مختلف تعریف شده است.

محرابیان ادامه داد: در خراسان جنوبی نیز با توجه به استعدادهای فراوان این استان 34'طرح مهر ماندگار' مصوب و ابلاغ شده كه در قالب برنامه مشخص و با توجه به بودجه، در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: در بازدیدهای انجام گرفته از طرحهای مهر ماندگار خراسان جنوبی مشاهده شد كه اكثر این طرحها از پیشرفت خوبی برخوردارند و تصمیمات لازم برای رساندن این طرحها به مرحله بهره برداری اتخاذ شده است.

دستیار ویژه رییس جمهور گفت: تخصیص اعتبار 100 درصدی برای تمام طرحهای مهر ماندگار پارسال صورت گرفته و دستگاهها توانسته اند از درصد خوبی از منابع كشور استفاده كنند.

وی با تاكید بر اینكه تخصیص اعتبارات در سال 91 نیز مورد توجه است افزود: این موضوع از منابعی از قبیل صرفه جوییها و اعتبارات مازاد نفت انجام محقق می شود.

محرابیان همچنین از فروش سهام شركتهای دولتی به منظور بهره مندی از سرمایه های كمكی برای طرحهای مهر ماندگار خبر داد.

وی گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانكاران برای دریافت اعتبارات محقق شده است.

او افزود: مجموع این اعتبارات به علاوه اعتبارات دستگاهها، فرصت طلایی برای تكمیل طرحهای مهر ماندگار است.665