بنزين مصرفي بهار امسال در جنوب سيستان و بلوچستان 23 درصد افزايش داشت

چابهار- مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه چابهار گفت: بنزين مصرفي مناطق جنوبي سيستان و بلوچستان، در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 23 درصد افزايش داشته است.

'دادخدا اعتصامی' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهار امسال مجموعا 78 میلیون و 919 هزار و 515 لیتر بنزین در این منطقه مصرف شد كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 میلیون و 836 هزار و 725 لیتر افزایش نشان می دهد.

وی، علت رشد مصرف بنزین در این منطقه را استفاده از ظرفیت های موجود در كارت های سوخت و ورود شمار زیادی از مهمانان نوروزی با خودروهای شخصی به شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان عنوان كرد.

وی اظهارداشت: میزان مصرف نفت گاز نیروگاهی نیز در همین مدت با 37 درصد افزایش به 186 میلیون و 593 هزار و 500 لیتر رسید.

اعتصامی گفت: میزان نفت گاز غیرنیروگاهی مصرفی در جنوب سیستان و بلوچستان طی فصل بهار امسال در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل با 97 میلیون و 440 هزار و 900 لیتر تغییری نداشت.

به گفته مدیر شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار، نفت كوره مصرفی سه ماهه نخست امسال در جنوب این استان با شش میلیون و 664 هزارو 500 لیتر، نفت غیرنیروگاهی با 86 میلیون و 278 هزار و 380 لیتر و نفت سفید با 12 هزار لیتر به ترتیب 47، 35 و 45 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كاهش داشته اند.

وی گفت: گاز مایع مصرفی این منطقه در بهار امسال با هفت هزار و 937 مترمكعب، نسبت به مشابه سال قبل 22 درصد كاهش نشان می دهد.

اعتصامی افزود: مدیریت صحیح، استفاده بهینه از همه ظرفیت های موجود درمنطقه زیرپوشش این شركت و جلوگیری از قاچاق سوخت با اعمال نظارت های دقیق و همه جانبه، مهمترین عامل در كاهش مصرف فرآورده های نفتی امسال بوده است.

وی ابرازامیدواری كرد: در سال 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' همگام با سیاست های دولت خدمتگزار در راستای توزیع بهینه سوخت در منطقه و حمایت از تولیدات داخلی در بخش صنعت نفت بتوان برای اعتلای كشور گام برداشت.

وی یادآور شد: شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار كار توزیع بنزین و سایر فرآورده های نفتی شهرستانهای چابهار، كنارك، نیكشهر، سرباز و ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.

اعتصامی گفت: سوخت موردنیاز 40 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان معادل یك میلیون و 30 هزار نفر در قالب 211 هزار خانوار توسط این شركت تامین می شود.

وی افزود: شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار 36 جایگاه عرضه مواد نفتی شهری و 129 عامل فروشندگی روستایی را در جنوب سیستان و بلوچستان مدیریت می كند.

به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان به لحاظ گستردگی جغرافیایی دارای دو مدیریت شركت ملی پخش فرآوردهای نفتی 'مستقر در زاهدان برای پوشش شهرهای شمالی و چابهار به منظور پوشش شهرهای جنوبی استان' است.ك/3

2482/588 / 653