۳۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۶
کد خبر: 80238695
T T
۰ نفر
زلزله به 30 واحد مسكوني روستايي در بردسكن آسيب وارد كرد

كاشمر - رييس جمعيت هلال احمر شهرستان كاشمر و بردسكن اعلام كرد: زلزله به 30 واحد مسكوني روستايي در بردسكن آسيب وارد كرد.

مهدی شرافتی امروز در گفت و گو با ایرنا افزود : در این زلزله 21 واحد مسكونی در روستای كشمر ، یك واحد در روستای آبنو و هشت واحد در روستای علی آباد خسارت دیدند.

وی با اشاره به اینكه نیازی به اسكان اضطراری مردم اهالی این روستاها وجود ندارد، گفت : در این زمین لرزه شیشه و پنجره دو واحد در روستای علی آباد شكست و به سه واحد مسكونی در روستای كشمر كه مقاومت كمتری داشتند، آسیب بیشتری وارد شد.

وی گفت : در پی وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 4/4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) كه در ساعت 4:46 دقیقه و 49 ثانیه در بامداد جمعه رخ داد ، نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان كاشمر و بردسكن به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان این كه از 18 مورد زمین لرزه‌ای كه در كشور با شدت 5/6 ریشتر ثبت می شود پنج مورد آن به دلیل وجود گسل معروف درونه در استان خراسان رضوی رخ می دهد، گفت : گسل درونه یكی از بزرگترین گسل های دنیا است كه از 500 متری شمال پارك ولیعصر شهر بردسكن عبور می‌كند و تحرك این گسل منجر به زلزله خیزی منطقه شده است.

شرافتی افزود : گسل درونه از شهرستان‌های تایباد، تربت حیدریه و كاشمر هم عبور می‌كند لذا باید در راستای مقابله با حوادث ناشی از زلزله در همه مواقع آماده باشیم .

وی گفت : اگر چه زمین لرزه بامداد امروز بردسكن ، در شهر كاشمر احساس شد اما خوشبختانه هیچ گونه خساراتی در این شهرستان نداشته ایم .

7497/659