۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 80252720
T T
۰ نفر
بيش از هفت هزار واحد خون به بيماران نيازمند اهدا شد

دزفول-مدير سازمان انتقال خون دزفول از اهداي هفت هزار و 102 واحد خون از ابتداي سال جاري تا كنون در دزفول خبر داد.

دكتر 'یوسف هاتف نیا' روز دوشنبه همزمان با روز ملی انتقال خون در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واحد خون توسط مردم خیر و نیكوكار دزفول به بیماران نیازمند خون اهدا شده و جان بسیاری از بیماران با این عمل خداپسندانه نجایت یافته است.

وی با ابراز خرسندی از استقبال مردم دزفول در ماه مبارك رمضان برای اهدای خون گفت: در این

ماه نیز اهدای خون مردم متوقف نشده و بیشتر در هنگام شب و پس از افطار صورت می گیرد.

دكتر هاتف نیا تصریح كرد: مردم دزفول از ابتدای ماه مبارك رمضان تا كنون 253 واحد خون از طریق این سازمان به بیماران نیازمند اهدا كردند وبا توجه به این آمار دزفول از نظر اهدای خون پس از اهواز در رتبه دوم قرار دارد.

مدیر سازمان انتقال خون دزفول افزود: بیشترین نیاز بیماران به گروه های خونی منفی به ویژه گروه خونی AB منفی است واز مردم دارای گروه خونی منفی تقاضا می شود نسبت به اهدای خون به بیماران نیازمند اقدام كنند.

وی گفت كه سازمان انتقال خون این شهرستان علاوه بر تأمین خون بیماران نیازمند دزفول ،خون بیماران شوش و اندیمشك را نیز تأمین می كند.

دكتر هاتف نیا تصریح كرد: شهرستان دزفول در زمان حاضر فقط یك پایگاه انتقال خون دارد كه مقرر شده در آینده نیز پایگاه دیگری برای رفاه حال هر چه بیشتر بیماران و نیازمندان به خون راه اندازی شود.

مدیر سازمان انتقال خون دزفول میزان متوسط اهدای خون در سال را در این شهرستان 18 هزار واحد خون اعلام كرد و گفت:60 درصد اهدا كنندگان خون در منطقه به صورت مستمر صورت می گیرد.

7278/538