۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۰۷
کد خبر: 80253156
T T
۰ نفر
ارايه خدمات شابك به صورت الكترونيكي به ناشران سراسر كشور

تهران - ناشران سراسر كشور مي توانند بدون مراجعه حضوري، نسبت به دريافت، تمديد، تغيير شماره استاندارد بين­المللي كتاب­ها و ديگر خدمات مشابه حوزه شابك به شكل الكترونيكي اقدام كنند.

به گزارش ایرنا ،' داریوش مطلبی 'معاون فناوری و اطلاعات خانه كتاب گفت: این پایگاه خدمات متنوعی را در حوزه شابك برای ناشران كشور در نظر گرفته كه می توانند با بهره گیری از این خدمات در وقت و هزینه خود برای دریافت شابك صرفه جویی كنند.

مراجعه نكردن حضوری برای دریافت شابك، ارسال سوال های مربوط به این حوزه و دریافت پاسخ ها به شكل الكترونیكی، ارسال مدارك برای تمدید و دریافت شابك جدید، دریافت دستنامه ها، تغییر شابك ده رقمی به سیزده رقمی واخبار حوزه شابك از جمله خدماتی است كه ناشران با ثبت نام در این پایگاه می توانند از آن بهره­مند شوند.

در حال حاضر این پایگاه به نشانی www.isbn.ir و پس از طی مرحله آزمایشی قابل دسترسی است و ناشران استانی نیز می توانند بدون مراجعه به مراكز مربوط و تنها از طریق اینترنتی نسبت به دریافت خدمات شابك اقدام كنند.

در این پایگاه بخشی نیز به شابم -شماره استاندارد بین المللی موسیقی- اختصاص یافته كه راهنمای دریافت این شناسه به شكل ایمیل و سوال های متداول آن به طور كامل توضیح داده شده است.

فراهنگ **1630 **