۱۰ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 80254614
T T
۰ نفر
زمين هاي رها شده در بابل مكاني   براي تكثير حيوانات موذي شده است

ساري - شهردار بابل گفت : زمين هاي مخروبه و رها شده در اين شهر به مكاني براي تكثير حيوانات موذي تبديل شده است.

' فرهاد عسكری ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شهرداری ضمن درخواست از شهروندان در باره اطلاع رسانی وجود مكان های تجمع حیوانات مزاحم ، بر اساس قانون با این موارد برخورد می كند.

وی گفت : شهرداری بابل با توجه به اهمیت موضوع بهداشت محیط اقدام عملی برای كنترل جمعیت سگ های ولگرد و حیوانات موذی كه اصلی‌ترین خطر آنها انتقال بیماری های خطرناك از جمله سالك و هاری است ، در سطح شهر كرده است.

او با اشاره به بند 15 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مبنی بر جلوگیری از شیوع امراض حیوانی و جمع آوری حیوانات مزاحم و ولگرد ، افزود : بر اساس قانون ، حیوانات بدون صاحب باید از سوی شهرداری‌ها جمع آوری شود.

عسكری با بیان این مطلب كه شهرداری بابل در سال 90 و 91 آمار قابل توجهی در زمینه جمع آوری سگ های ولگرد و مزاحم داشت ، گفت : شهرداری برای اتلاف سگ های ولگرد در سطح شهر ، كیپی را با وسایل و تجهیزات كامل برای پاكسازی تعیین كرده است.

وی افزود : همچنین با توجه به شیوع بیماری های قابل انتقال از حیوانات در جهان از جمله آنفولانزای پرندگان و آثار مخرب آن در كشورها ، بویژه كشورهای وارد كننده محصولات دامی، شهرداری بابل با همكاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و مركز بهداشت بابل اقدام به ساماندهی مراكز عرضه مرغ زنده در بازارهای سطح شهر كرد كه در پی آن مراكز غیربهداشتی شناسایی و پلمپ شدند.

7328/1654