۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۴۴
کد خبر: 80262602
T T
۰ نفر
پروژه  صدر و تونل نيايش خلاف طرح جامع ترافيك تهران است

تهران بزرك - مديركل دفتر حمل و نقل و ترافيك كشور گفت: پروژه صدر و تونل نيايش برخلاف طرح جامع ترافيك تهران در حال احداث است.

'مجتبی شفیعی' عصر یكشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح جامع ترافیك شهر تهران كه در اواخر سال 87 به پیشنهاد شهرداری تهران و تایید شورای شهر به تصویب شورای عالی ترافیك رسیده است، كوچك ترین اشاره ای به اجرای این پروژه چند هزار میلیاردی نشده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیك كشور اظهارداشت: بر اساس ماده یك قانون تاسیس شورای عالی ترافیك و ماده یك آیین نامه اجرایی و همچنین ماده 5 این قانون و نیز ماده 2 قانون حمایت از سامانه های ریلی شهری و حومه؛ شهرداری ها موظف هستند تمامی طرح ها و برنامه های مربوط به حوزه حمل ونقل خود را در قالب طرح جامع حمل و نقل و ترافیك تهیه و به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور برسانند.

وی تصریح كرد: این رویه قانونی درحال حاضر مبنای تصویب و اجرای تمامی طرح های كلان شهری در نظام اجرایی مدیریت شهری در كشور است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیك كشور افزود: در حالی پروژه چندین هزار میلیاردی صدر و تونل نیایش كه از پر هزینه ترین پروژه های حوزه ترافیك شهری در كشور بشمار می آید، در حال احداث است كه هیچ یك از مراحل قانونی ذكر شده را طی نكرده و با سكوت تمامی دستگاههای نظارتی در حال اجراست.

مدیركل شورای عالی ترافیك كشور با طرح این سوال كه شورای اسلامی شهر تهران چگونه بودجه هزاران میلیاردی اجرای این پروژه را كه برخلاف طرح جامع ترافیك ساخته می شود را به تصویب رسانده است؟ گفت: در حالی كه شهر تهران از ضعف شدید در سامانه حمل و نقل عمومی و كمبود ناوگان زیر ساخت مترو رنج می برد، چگونه با همه محدودیت های مالی موجود؛ پروژه ای در شمال شهر تهران با هزینه چندین هزار میلیاردی و بدون هیچگونه پشتوانه مطالعاتی مصوب آغاز شده و با عجله در حال پیگیری است؟

شفیعی با اشاره به اعتراضات ساكنان این منطقه شهری گفت: دفتر حمل و نقل و دبیرخانه شورای عالی ترافیك طبق وظیفه به دلیل اعتراضات ساكنان اطراف پروژه و نیز منطبق نبودن این پروژه با مطالعات جامع ترافیك شهر تهران و هزینه بسیار سنگین كه برای همه شهروندان تهرانی در بر دارد، مكاتبات و پیگیری لازم را با مراجع ذیصلاح قانونی و دستگاههای نظارتی برای رسیدگی به موضوع انجام خواهد داد.

تهرام/ 9136/ 1396/ 1539
۰ نفر