۱۷ مرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۵۲
کد خبر: 80266356
T T
۰ نفر
جدي:باخت عبدولي قابل پيش بيني بود/نقش نايب رييس فرانسوي فيلا غير قابل انكار است

تهران - داوربين المللي پيشكسوت كشتي ايران گفت:باتوجه به انتخاب داور بلاروسي شكست سعيد عبدولي از ابتدا برابر كشتي گير فرانسوي قابل پيش بيني بود.

رحیم جدی روز سه شنبه به ایرنا،گفت:ازعملكرد داور بلاروسی دیدارسعید عبدولی و كشتی گیر فرانسوی در مسابقات كشتی فرنگی بازیهای المپیك لندن بسیار متاسف شدم و به عنوان یك داور شرمنده هستم.

وی ادامه داد: عملكرد این داور كه حتی در اروپا در رده اول قرار ندارد، بسیار ضعیف بود و او به هیچ عنوان در حد قضاوت در المپیك نبود.

دارنده سوت طلایی فیلا گفت: نداشتن یك نماینده قوی در هیات رییسه فیلا پیامدهای زیادی برای ما خواهد داشت كه این یك نمونه از آن است.

وی بااشاره به نقش نایب رییس فرانسوی فیلا درشكست عبدولی مقابل حریف فرانسوی خود استیو گینو، تصریح كرد: داشتن نماینده قوی به نام میشل دوسن كه نایب رییس اول فیلا ویكی از افرادبانفوذ كشتی جهان است موجب می شود تا داوری به سود نماینده فرانسه سوت بزند.این چنین سعید عبدولی شایسته از مدال طلا بازماند و اشك ریخت.

وی اظهارداشت: اطمینان داشته باشید با حضور دوسن، كشتی گیر فرانسوی مدال این وزن مسابقات كشتی فرنگی المپیك را خواهد برد. زمانی كه داور بلاروسی كه به هیچ عنوان در حد المپیك نیست برای حضور در این مسابقات انتخاب می شود نباید تعجب كرد زیرا او برای چنین مواقعی راهی المپیك شده است.

جدی خاطرنشان كرد: بار ها در المپیك قضاوت كرده ام و می دانم كه قضاوت داور طبیعی نبود و به او از قبل دیكته كرده بودند كه عبدولی باید بازنده این بازی باشد. ای كاش عبدولی به حرف های بنا گوش می كرد و نمی گذاشت كار به ناداوری بكشد.

پیشكسوت داوری ایران، گفت: متاسفم كه برای امیررضا خادم جهت عضویت در هیات رییسه فیلا دو هفته رایزنی می كنند و یك قطری با برنامه ریزی دقیق و بلند مدت به هیات رییسه فدراسیون بین المللی راه پیدا می كند.

جدی در پایان، اظهار داشت: مسئولان فدراسیون بین المللی كشتی علاقه ندارند كشتی گیران زیادی از یك كشور قهرمان شوندواین مساله نیز در شكست عبدولی نقش داشت.

ورزشی **9118**1590
۰ نفر