۱۷ مرداد ۱۳۹۱، ۲۳:۳۵
کد خبر: 80266545
T T
۰ نفر
قاسم رضايي، سومين طلايي كشتي فرنگي ايران در المپيك 2012 لندن

تهران - 'قاسم رضايي' كشتي گير وزن 96 كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي ايران و دارنده مدال برنز جهان در سال 2007، در آخرين مبارزه خود در بازي هاي المپيك 2012 لندن، كشتي گير تيم روسيه را شكست داد و به مقام قهرماني دست يافت.

به گزارش ایرنا، در مسابقه فینال وزن 96 كیلوگرم كشتی فرنگی

كه امشب (سه شنبه) و لحظاتی پیش در ورزشگاه 'اكسل' شهر لندن برگزار شد، 'قاسم رضایی' در یك كشتی سخت و سنگین مقابل 'رستم توتروف' كشتی گیر تیم روسیه و دارنده مدال برنز سال 2011 جهان در شهر استانبول تركیه در دو وقت متوالی و با نتایج 2 بر صفر و یك بر صفر به برتری رسید و سومین مدال طلای بازی های المپیك لندن را برای كشورمان به ارمغان آورد.

تیم ملی كشتی فرنگی ایران در بازی های المپیك 2012 لندن پیش از این نیز توسط 'حمید سوریان' و 'امید نوروزی' به ترتیب در وزن های 55 و 60 كیلوگرم به دو مدال طلا دست یافته بود.

'قاسم رضایی' كه در دور نخست رقابت های وزن 96 كیلوگرم بازی های المپیك 2012 لندن با قرعه استراحت روبرو شد، در دور دوم مقابل 'جنگ ییلدریم' از تركیه قرار گرفت و مقابل این كشتی گیر با حساب 2 بر یك و با نتایج صفر بر 2، یك بر صفر و 2 بر صفر به برتری رسید.

كشتی گیر وزن 96 كیلوگرم تیم ملی كشتی فرنگی ایران در دور سوم، در دو وقت متوالی و با نتایج 2 بر صفر و یك بر صفر مقابل 'آرتور الكساندریان' از ارمنستان پیروز شد.

الیس گوری از بلغارستان، جیمی لیدبرگ از سوئد، جنگ ییلدریم از تركیه، رستم توتروف از روسیه، تسیمافی دزینیچنكا از بلاروس، محمد ابراهیم عبدالفتاح از مصر، قاسم رضایی از ایران، نوریكاتسو سایكاوا از ژاپن، حسین عیاری از تونس، چوكری عتافی از مراكش، فالكون استردا از كوبا، جوسس كارابالو از ونزوئلا، آرتور الكساندریان از ارمنستان، آردو آروسار از استونی، شالوا گادابادزه از جمهوری آذربایجان، دایگورو تیمونچینی از ایتالیا، سوسو جابیدزه از گرجستان، آلین الكسوز از رومانی و دیوید والا از جمهوری چك، كشتی گیران وزن 96 كیلوگرم كشتی فرنگی حاضر در بازی های المپیك 2012 لندن بودند.

مسابقه های كشتی فرنگی بازی های المپیك 2012 لندن كه از بعدازظهر روز یكشنبه با رقابت های دو وزن 55 و 74 كیلوگرم آغاز شد و روز دوشنبه در وزن های 60، 84 و 120 كیلوگرم ادامه یافت، امشب (سه شنبه) با برگزاری رقابت های دو وزن 66 و 96 كیلوگرم به پایان می رسد.

ورزشی. ** 7537 ** 1589