۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۸
کد خبر: 80270758
T T
۰ نفر

محفل انس با قرآن كريم در دماوند برگزار شد

۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۸
کد خبر: 80270758
محفل انس با قرآن كريم در دماوند برگزار شد

استان تهران- دماوند- همزمان با ايام ماه مبارك رمضان و شب هاي پربركت ليالي قدر، 'محفل انس با قرآن كريم' با حضور قاريان برجسته كشور و دماوند جمعه شب در مسجد جامع برگزار شد.

عطر دل انگیز آیات قرآن، مشام جان را زنده می كند و به راستی كه این كتاب مقدس، كتابی روشنگر، هدایت كننده، به روز و جامع است.

منشور وحی الهی برقله اعصار و قرون، همواره می درخشد، خواندن قرآن جام دل ها را از كوثر خود سرشار می كند كه اگر در ماه پر بركت رمضان باشد، بسی ارزشمند تر است.

آیات وحی، كوثر زلال و پر بركت ایمان و یقین است، زیرا دلی كه به قرآن زنده شود، هرگز افسرده نمی گردد.

قرآن سفره گسترده و پرنعمت الهی از عالم غیب است و زمزم زلال معارف قرآن، صفای دلها و حیات جانها است.

قرآن، بهار دلهای خزان زده و طراوت اندیشه های افسرده است، كه كوثر شیرین و حیات بخش آن، نعمت عظمای خداوندی است.

آوای دلنشین تلاوت آیاتش، روحبخش است و صوت خوش ترتیل قرآن، تارهای جان عارف را به نوا می آورد و ترنم ملكوتی این سروش غیبی، صفا دهنده ضمیرهای پاك پاكدلان است.

چه لذت بخش است، بر ساحل دریای قرآن نشستن و كام جان را از آن سیراب كردن و چه گواراست، از چشمه سار این وحی الهی آب زندگی نوشیدن و عمر جاوید یافتن....

امام باقر (ع) می فرمایند: هر چیزي بهاري دارد و بهار قرآن ماه رمضان است. به راستی كه این ماه بركات فراوانی برای آدمی دارد كه در این میان خواندن قرآن كریم بر عظمت و وسعت این ماه مبارك می افزاید.

ماه مبارك رمضان ماه نزول و هم ماه صعود است. زیرا قرآن در این ماه بر نبی مكرم اسلام (ص) نازل شد كه خداوند به وسیله‌ی همان كلمات، انسان‌ها را در جمیع ابعاد پرورش داد.

در سوره بقره آمده است: 'شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُديً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدي‏ وَ الْفُرْقانِ'.

یكی از برنامه های ماندگار و همیشگی ایام ماه مبارك رمضان، برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن كریم است كه نقش مهمی را در حفظ جایگاه ارزشمند قرآن كریم و عترت ایفا می كند.

روایت است در هر خانه ای كه قرآن كریم تلاوت شود خداوند بر دلهای اهل آن خانه، رحمت و نورانیت خود را نازل می كند كه اگر تلاوت این كتاب آسمانی در خانه امن الهی و با حضور پرشور جوانان و نوجوانان برگزار شود بر ارزش این مهم خواهد افزود.

مسجدجامع شهرستان دماوند، جمعه شب و در شبی كه مولای متقیان در ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، جام شهادت نوشید و در لیالی پربركت قدر، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد.

در این محفل كه جمعی از قاریان ممتاز استان و شهرستان و نیز جوانان و نوجوانان عضو كانون های مساجد شهرستان و 'احسان قاضی زاده' مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، امام جمعه شهرستان دماوند و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند، محفل انس با قران برگزار شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حاشیه این مراسم با اشاره به شهادت مولای متقیان امام علی (ع)، تصریح كرد: حضرت علی (ع) مظهر دینداری و رافت و بالندگی است و در واقع این امام بزرگوار حافظ سرمایه ارزشمندی چون اسلام بوده است.

سید 'احسان قاضی زاده' برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن كریم را گام نهادن در راه ولایت علوی دانست و بیان داشت: پایمردی به راه و اصول قرآن كریم بخشی از اهداف مجالس انس با قرآن كریم است كه می تواند ره توشه ایی برای آدمی در تمامی طول زندگی باشد.

وی نقش كانون های مساجد را در توسعه و گسترش این گونه محافل برای جوانان و نوجوانان بسیار موثر دانست و خاطرنشان كرد: افزایش برنامه های متنوع قرآنی برای اعضای كانون های مساجد می تواند اشتیاق آنان را در یادگیری و انس با قران افزایش دهد.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند هدف از برگزاری این محفل قرآنی كه برای نخستین بار در شهرستان با حضور اعضای كانون های مساجد برگزار می شود را آشنایی و نزدیكی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با كلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی در بین آنان عنوان كرد.

'رمضان بصیرت' در ادامه با اشاره به لزوم ارتقای كیفیت تلاوت قرآن در شهرستان و نیز تاكید بر لزوم تدبر در آیات الهی، خاطرنشان كرد: قرآن كریم كتاب هستی و برنامه هدایت است و خشوع در برابر آیات قرآن، زمینه ساز هدایت قرآنی است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های ارزشمند كانون های مساجد در شهرستان دماوند، بیان داشت: در شهرستان دماوند 35 مسجد دارای امام جماعت وجود دارد كه از این تعداد 30 مسجد آن دارای كانون های فعال و دارای مجوز می باشد كه امروز نیز با حضور بیش از 400 نفر از اعضای كانون ها و مسئولان آنان، این محفل برگزار گردیده است.

در محفل انس با قرآن كریم، یكی از قاریان ممتاز استان و نیز 'مهدی اسدالهی' به عنوان قاری برتر شهرستان دماوند با قرائت زیبای خود به محفل رونق بخشیدند و گروه تواشیح 'آل یاسین' نیز با اجرای دلنواز خود بر حلاوت محفل افزودند.

گفتنی است در ادامه این برنامه مسئول كانون فرهنگی عاشورا و نیز سرپرست تیم قهرمانی 'دی.ام.ال' واحد دماوند در لیگ ربات امدادگر واقعی مطالب خود را در خصوص فعالیت های كانون فرهنگی عاشورا به عنوان باسابقه ترین كانون مساجد شهرستان و نیز حمایت از علاقمندان رباتیك در شهرستان بیان كردند.

در این برنامه نماهنگی از بیداری اسلامی كه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و كانون های فرهنگی این منطقه ساخته شده بود، به نمایش گذاشته شد.

این مراسم با قرعه كشی و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات خاتمه یافت.

تهرام/7246/1457/