۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۳۷
کد خبر: 80274387
T T
۰ نفر
25هكتار پسكرانه براي بندرگاه نخل ناخدا در نظر گرفته شده است

بندرعباس- مديركل بنادرودريانوردي هرمزگان با اشاره به اهميت ساخت بندرگاه نخل ناخدا در استان گفت: براي اين بندرگاه پسكرانه اي به مساحت 25 هكتار در نظر گرفته شده است.

'علی اكبر صفایی' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پسكرانه در محدوده سواحل شرقی بندرعباس و در فاصله یك كیلومتری از بلوار خلیج فارس واقع شده است.

وی افزود: احداث این بندرگاه چند منظوره تاثیر بسزایی در توسعه و عمران جزیره هرمز خواهد داشت و بخش قابل توجهی از نیازهای حوزه حمل و نقل دریایی استان را برآورده خواهد ساخت .

صفایی طول كلی موج شكن این بندر را چهار هزار و 130 متر اعلام كرد و ابراز داشت: تاكنون یك هزار و 880 متر از آن ساخته شده است.

وی خاطرنشان كرد: مساحت حوضچه بندرگاه نخل ناخدا 5/2 هكتار می باشد كه علاوه بر اسكله و ترمینال های مسافری ، مراكز اقامتی و تفریحات ورزشی نیز برای آن در نظر گرفته شده است .

لازم به ذكر است، عملیات ساخت مرحله اول بندر نخل ناخدا با اعتباری افزون بر 172 میلیارد و 81 میلیون ریال از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و طبق قرارداد باید در مرداد ماه سال 1392 به بهره برداری برسد.

بندرگاه نخل ناخدا در جنوب شهر بندرعباس واقع شده و رفت وآمد به جزیره كه حدود هشت كیلومتری آن واقع شده را تسهیل می كند.ك/3

7198/668