۲۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۴
کد خبر: 80275797
T T
۰ نفر

پشت پرده حضور رژيم صهيونيستي در حادثه سيناي مصر

۲۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۴
کد خبر: 80275797
پشت پرده حضور رژيم صهيونيستي در حادثه سيناي مصر

تهران - پايگاه خبري 'انباء مسكو' در مقاله اي با اشاره به حوادث 'صحراي سينا' گزارش داد: هدف اصلي وقوع اين حادثه، خدشه دار شدن روابط مصر و فلسطين بود، چون پس از سرنگوني 'حسني مبارك'، گرايش اسلامگراهاي مصر به موضوع فلسطين افزايش يافته و اين مساله صهيونيستها را نگران كرده است.

در جریان حمله اواخر هفته گذشته افراد مسلح به نظامیان مصری در صحرای سینا ، دستكم 16 سرباز مصری كشته شدند.

انبا مسكو در این ارتباط افزود: رژیم صهیونیستی پیش از وقوع حادثه سینای مصر ، بطور كامل از آن آگاهی داشت و خود را برای وقوع اتفاقهای بعدی آن آماده كرده بود .

همچنین فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام كرده بود كه اطلاعاتی مبنی بر وقوع این حادثه دریافت كرده و به یگانهای ارتش صهیونیستی در این منطقه هشدارهایی داده شده و به آنان دستور داده تا برای برقراری امنیت در محدوه سرزمینهای اشغالی اقداماتی انجام دهند .

دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی به منظور فریب افكار عمومی منطقه تلاش كرد، این حادثه را به گروههای اسلامی نسبت دهد و چنین وانمود كند كه امنیت منطقه بستگی به نزدیكی مواضع مصر و این رژیم دارد.

رژیم صهیونیستی با آگاهی از حملات تروریستی علیه ارتش مصر ، بر خلاف تعهدات بین المللی از ارایه اطلاعات به ارتش این كشور خودداری كرد.

این رژیم تاكنون هیچگونه همكاری اطلاعاتی در خصوص فرار تروریستهایی كه به نظامیان مصری حمله كردند ، ارایه نكرده است .

آنچه كه اسراییل به دنبال آن است معرفی خود به عنوان تنها منبع تامین كننده امنیت منطقه سینا است .

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تعداد دیگری از نظامیان این رژیم در بازدید از منطقه وقوع حادثه ادعا كرد كه اكنون ثابت شده كه تنها اسراییل می تواند امنیت این منطقه را تامین كند.

وی در توجیه این ادعای خود از احتمال حضور بیشتر ارتش این رژیم در منطقه خبر داد و گفت: این موضوع برای امنیت ما بسیار ضروری به نظر می رسد.

در مقابل هیاهوی صهیونیستها، دولت مصر با شكیبایی با این موضوع برخورد كرد و بطور رسمی فلسطینیان را متهم به این حادثه نكرد، برخوردی كه تلاش دستگاه تبلیغاتی رژیم اسراییل را برای ایجاد خدشه در روابط مصر و فلسطین ناكام كرد.

از سوی دیگر گروه 'اخوان المسلمین' مصر با صدور بیانه ای در واكنش به حادثه سینا تاكید كرد كه دستگاه اطلاعاتی اسراییل (موساد) به منظور تضعیف انقلاب مردمی مصر، طراح چنین سناریوی بوده است .

خاورم**1385**1651