۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80291326
T T
۰ نفر

904 مجروح و 112 كشته در حوادث ويژه هفته گذشته

۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80291326
904 مجروح و 112 كشته در حوادث ويژه هفته گذشته

تهران- بروز حوادث وي‍ژه در هفته گذشته 112 كشته و 904 مصدوم برجاي گذاشت.

به گزارش روز شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در 188 حادثه ویژه رخ داده طی هفته گذشته كه منجر به اعزام 327 دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد، 904 نفر به مراكز درمانی منتقل شدند.

مهم ترین حادثه ویژه ترافیكی در هفته گذشته مربوط به تصادف یك دستگاه تریلر با خودروی پژو در محور كمربندی خرم آباد بود كه بلافاصله دو دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی لرستان به محل اعزام شدند ، كه اولین آمبولانس پس از شش دقیقه به محل حادثه رسید و سه نفر مصدوم حادثه پس ازاقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشكی به بیمارستان های شهدای عشایر خرم آباد انتقال پیدا كردند.

این حادثه پنج فوتی نیز داشت كه دو نفر از آنها در بیمارستان، براثر شدت جراحات وارده، جان باختند.

اورژانس كشور با توجه به افزایش سفرهای برون شهری به رانندگان توصیه كرد قبل از سفر ضمن استراحت كافی از سالم بودن خودرو و نداشتن وجود نقص فنی در آن اطمینان حاصل كنند و در طول مسیر هم اگر احساس خستگی و خواب‌آلودگی داشتند، در اسرع وقت در محلی مناسب توقف كرده و پس از رفع خستگی به مسیر خود ادامه دهند.

بر پایه این گزارش رانندگان در صورت بروز تصادفات منجر به آسیب های انسانی ، با شماره ی 115 اورژانس تماس گرفته و با مشاهده آمبولانس ، خودروی خود را به منتهی الیه سمت راست جاده هدایت كنند تا مسیر عبور آمبولانس باز شده و از تردد در مسیر ویژه آمبولانس و خودروهای امدادی خودداری شود.

اجتمام**9105** 1568
۰ نفر