۹ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۴۹
کد خبر: 80300454
T T
۰ نفر
برگزاري طرح ولايت از ضروري‌ترين وظايف بسيج دانشجويي است

سمنان - مسوول ناحيه بسيج دانشجويي سمنان گفت: با توجه به هجمه‌هاي موجود از جانب دشمنان انقلاب، برگزاري طرح ولايت از ضروري‌‌ترين كارهاي بسيج دانشجويي است.

'محمدرضا امینی' روز پنجشنبه در گفت ‌و گویی افزود: هدف از برگزاری طرح ولایت تربیت و آموزش مبانی اندیشه اسلامی به دانشجویان بسیجی و دانشجویان ورودی جدید دانشگاه‌ها است.

وی افزود:‌ با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان جمهوری اسلامی علیه مردم و بخصوص جامعه تاثیرگذار (دانشجویان)در مباحث اعتقادی، سیاسی و ولایت فقیه لازم است كه دانشجویان مستعد را جذب و در این دوره‌ها از لحاظ فكری آنها را تقویت كنیم.

مسوول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان گفت: لازم است در مقابل این تهاجم فرهنگی مباحثی از جنس خود این تهاجم ارائه شود و آموزش‌های طرح ولایت در چند محور ارائه می شود.

امینی افزود: مباحث معرفتی شامل خداشناسی، انسان شناسی، نظریه سیاسی اسلامی و ولی فقیه و بصیرتی است.

وی اظهار داشت: مباحث بصیرتی نیز شامل بیداری اسلامی، استعمار فرانو، آرایش سیاسی انتخابات 92، تاریخ معاصر و نقش رهبری در مدیریت بحران‌های انقلاب اسلامی و مهارتی است.

مسوول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان گفت: مباحث معرفتی نیز شامل آموزش برای سرگروه شدن،‌ صالحین، نشست‌ها و مباحث در موارد درسی، اخلاقی است كه مباحث اخلاق نیز شامل ارائه خاطرات و سیره شهدا،‌ شبی با قران و شبی با ولایت است.

امینی در خصوص تعداد دانشجویان شركت كننده در طرح گفت: خواهران شركت كننده در طرح ولایت امسال 150 نفر و برادران شركت كننده 100 نفر است و دوره خواهران از سوم تا سیزدهم شهریور و برادران از سیزدهم تا بیست و سوم شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی در مورد اساتید شركت كننده گفت: در این دوره اساتید حوزه معرفتی از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ، حوزه مهارتی از موسسه بینش مطهر دانشگاه امام صادق(ع) و در حوزه بصیرتی از سازمان بسیج دانشجویی كشور هستند.

مسوول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مورد برگزاری كرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، در یك جلسه آموزشی نحوه برگزاری كرسی‌های آزاد اندیشی و همچنین یك جلسه كرسی آزاد اندیشی با موضوعات مطرح در دانشگاه انجام می‌پذیرد.ك/3

599/608