۹ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۴۸
کد خبر: 80300817
T T
۰ نفر
اولويت بهزيستي كهگيلويه و بويراحمد توانمندسازي مددجويان است

ياسوج - مديركل بهزيستي كهگيلويه و بويراحمد گفت: اولويت اصلي اين سازمان توانمندسازي مددجويان زير پوشش و حمايت همه جانبه از آنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'قباد مبشری' روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز یاسوج افزود: 45 هزار مستمری بگیر زیر پوشش سازمان بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد هستند كه سالانه خدمات مختلفی شامل پزشكی و رفاهی به آنان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینكه مهمترین دغدغه مددجویان سازمان بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد بحث مسكن و اشتغال است، بیان كرد: سازمان بهزیستی استان در بحث مسكن با نام نویسی سه هزار مددجوی زیر پوشش در قالب واگذاری مسكن مهر گام مهمی در این راستا برداشته است.

مبشری اظهار داشت: برای ساخت هر واحد مسكن این تعداد مددجوی زیر پوشش نام نویسی شده 40 میلیون ریال سهم آورده كمك می شود.

وی عنوان كرد: 400 مركز غیردولتی شامل 300 مهدكودك، 22 مركز توانبخشی، پنج كلینیك، 18 مجتمع بهزیستی و سه مركز اورژانس اجتماعی برای مداخله در بحران ها در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت فعال هستند.

مبشری ابراز داشت: مراكز غربالگری مستقر در بیمارستان های كهگیلویه و بویراحمد در زمینه بینایی و شنوایی مددجویان زیر پوشش فعالیت می كنند.

وی افزود: ارائه خدمات سازمان بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد تنها به مددجویان زیر پوشش محدود نمی شود بلكه از بدو تولد افراد جامعه آغاز شده و دوره سالمندی را نیز دربرمی گیرد.

مبشری گفت: به دلیل گستردگی جمعیت و تنوع موضوع در سازمان بهزیستی می طلبد كه متناسب با ویژگی های هر گروه برخورد تخصصی شود.

وی بیان كرد: به عنوان نمونه در مورد زنان بی سرپرست در قالب اشتغال زنان همیار خانواده یا مشاغل خانگی و یا در زمینه معلولان با توجه به شرایط فیزیكی و بدنی آنها با شناسایی قابلیت ها و پتانسیل های فیزیكی این گروه زمینه اشتغالشان از سوی متولیان امر فراهم شود.

مبشری رسانه های ارتباط جمعی را بازوان توانمند دستگاه های اجرایی در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی اعلام كرد و اظهار داشت: ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با رسانه ها این سازمان را در ارائه خدمات مطلوبتر به جامعه یاری می كند.

671/7534