۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۲۶
کد خبر: 80305968
T T
۰ نفر

10 مجموعه انيميشن سه بعدي ساخته مي‌شود

۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۲۶
کد خبر: 80305968
10 مجموعه انيميشن سه بعدي ساخته مي‌شود

تهران - ساخت 10 مجموعه انيميشن با تكنيك سه بعدي در دستور كار مركز پويانمايي صبا قرار دارد كه اين طرح‌ها اكنون مراحل نگارش و پيش توليد را پشت سر مي گذارند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، این آثار در مجموع سه هزار و 350 دقیقه اثر پویانمایی را شامل می شوند كه به سفارش صبا از سوی گروه های انیمیشن ساز در دست تولید هستند.

از جمله این آثار می‌توان به انیمیشن 'زمینك' به كارگردانی اوستا فروردین اشاره كرد كه در 26قسمت 5 دقیقه ای تولید می شود؛ 'زمینك' داستان زمین است كه بخاطر آزار و اذیت‌ انسان‌ها خسته شده و بچه خودش را كه روی زمین است، مامور می كند تا مشكل را پیدا كند.

'گنج' به كارگردانی علی لطفی عنوان اثر دیگری است كه در 26 قسمت 15 قسمتی تهیه می شود؛ لطفی دهه فجر سال گذشته با انیمیشن سینمایی 'سرزمین خواب' را در بخش جنبی جشنواره شركت كرد.

'مصطفی رحمان‌دوست' نویسنده و شاعر كودكان و نوجوان، نویسنده داستان 'گنج' است؛ داستان این اثر پویانمایی درباره خواهر و برادری است كه با فوت پدر بزرگشان نقشه گنجی را پیدا می كنند و در ادامه برای پیدا كردن گنج ماجراهای مختلفی را می گذرانند.

'ریزقلوها' عنوان انیمیشن 52 قسمتی است كه به كارگردانی 'مریم گودرزی' و نویسندگی 'نرگس گودرزی' قصد دارد شعراهای مهدكودك و ملودی های آشنای كودكان را بازسازی كند. هر قسمت این مجموعه 12 دقیقه خواهد بود.

گودرزی همچنین كارگردانی انیمیشن 'میومیو قصه‌ها' را در دست ساخت دارد كه قصه‌ها و داستان‌هایی را درباره پیامبر اسلام از دید حیوانات روایت می كند. این مجموعه در 26 قسمت 10 دقیقه ای تولید می شود.

'گلی و دم سفید' عنوان اثر دیگری است كه نگارش فیلمنامه آن به تازگی به پایان رسیده است و كارگردانی منیره سادات مختاباد در 13 قسمت 10 دقیقه ای ساخته می شود؛ داستان این انیمیشن فانتزی درباره دو ماهی به نام گلی و دم سفید است كه بعد از خریداری شدن وارد خانه می شوند و ماجراهای مختلفی را به تصویر می‌كشند.

انیمیشن '‌بازمانده' به كارگردانی ' احسان طاهری' در 13 قسمت 15 دقیقه ای و 'مانده‌ها' به كارگردانی نجفی امامی در 52 قسمت 10 دقیقه ای از دیگر انیمیشن های سه بعدی صبا به شمار می روند.

'دروازه مدینه' به كارگردانی نوروزه عباسی در 26قسمت 20 دقیقه ای، 'ماجراهای فارس' به كارگردانی محمد رحمتی در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای و 'امثال قرآنی' به كارگردانی داریوش وحدتی در 26قسمت 15 دقیقه‌ای عناوین مجموعه‌ بعدی صبا را تشكیل می دهند كه همگی مراحل نگارش و پیش تولید را پشت سر می گذارند.

فراهنگ 2025**1588
۰ نفر