۱۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 80307949
T T
۰ نفر

معاينات پزشكي زائران حج تمتع خراسان رضوي پايان يافت

۱۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 80307949
معاينات پزشكي زائران حج تمتع خراسان رضوي پايان يافت

مشهد - معاون درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: انجام معاينات سلامتي و واكسيناسيون زائران حج تمتع امسال اين استان پايان يافت.

دكتر عزیزالله محمد زاده اكبری روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: انجام معاینات سلامتی و واكسیناسیون تمام زائران حج تمتع امسال به همراه عوامل كاروانها شامل نیروهای خدماتی، پزشكان و روحانیون طبق برنامه زمان بندی به انجام رسید.

وی گفت: واكسیناسیون زائران در برابر بیماری های پرخطر و شایع در مراسم حج از جمله سرماخوردگی (آنفلوآنزا) و بیماری های عفونی از جمله مننژیت انجام شده است ضمن اینكه زائران بالای 45 سال از برنامه های كنترل سلامتی بیشتری برخوردار شده اند.

وی با اشاره به برگزاری همایش كشوری پزشكان حج تمتع در تهران افزود: انجام امور نهایی و هماهنگی های لازم برای پزشكان كاروانهای حج تمتع در این همایش انجام می شود.

وی گفت: با توجه به اینكه پذیرش زائران در عربستان به شیوه الكترونیكی انجام می شود دریافت و نصب یك سری نرم افزارها و آشنایی با شیوه كار در این همایش انجام خواهد شد.

محمدزاده با بیان اینكه پروازهای حج تمتع در این استان از نیمه اول مهر ماه آغاز می شود اظهارداشت: در مجموع 9 هزار و 600 نفر شامل زائران و عوامل كاروانها از این استان به مراسم حج اعزام می شوند.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از این تعداد 55 پزشك همراه كاروان زائرین این استان هستند./3

7496 /664