۱۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۰۲
کد خبر: 80307973
T T
۰ نفر

بيش از 400 هزار عنوان مقاله علمي در SID نمايه شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۰۲
کد خبر: 80307973
بيش از 400 هزار عنوان مقاله علمي در SID نمايه شد

تهران - رييس مركزاطلاعات علمي جهاد دانشگاهي ( SID ) از نمايه بيش از 400 هزارعنوان مقاله علمي در اين پايگاه خبر داد و گفت : از اين تعداد مقاله بيش از 153 هزار عنوان به زبان فارسي و بقيه به زيان انگليسي هستند.

به گزارش روابط عمومی مركز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی ، 'افشین صندوقدار' افزود: مقالات نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) در گروه های تخصصی علوم پزشكی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم و كشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، دامپزشكی و علوم انسانی است .

وی خاطرنشان كرد :این مقالات در نشریات علمی پژوهشی كه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی صاحب رتبه علمی هستند ، منتشر شده و به صورت تمام متن و رایگان در اختیار كاربران قرار گرفته است.

رییس مركز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی افزود: علاوه بر این مقالات نشریات علمی مصوب دانشگاه آزاد اسلامی و نشریات دانشگاه پیام نور نیز در تارگاه SID نمایه شده اند.

صندوقدار گفت :مركز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی در راستای سیاست های جمهوری اسلامی در جهت ایجاد خودكفایی علمی و عدم وابستگی به بیگانگان با تاسیس تارگاه SID در مدت زمان كوتاهی توانست نیاز جامعه علمی كشور را مرتفع و با ایجاد یك پایگاه استنادی جامع و روزآمد مقالات علمی ، نقش مهمی را در عرصه علمی كشور ایفا كند.

صندوقدار در مورد خدمات و سرویس های ارایه شده در SID خاطرنشان كرد: سرویس گزارش های استنادی نشریات علمی (JCR) با قابلیت گزارش گیری لحظه به لحظه، سرویس ارسال الكترونیكی مقالات علمی (Online Submission)، بانك جامع مقالات مجامع علمی كشور، كتابخانه الكترونیك و بانك طرح های پژوهشی جهاد دانشگاهی از مهمترین خدمات و سرویس هایی است كه از طریق این تارگاه در اختیار كاربران قرارمی گیرد.

علمی **1354**1581
۰ نفر