۱۵ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۱۶
کد خبر: 80309253
T T
۰ نفر
سازماني واحد براي حمايت از سينماي كودك تاسيس شود

تهران - كارگردان فيلم‌ 'كتوني سفيد' گفت: سينماي كودك و نوجوان به يك كانون و سازمان واحد نياز دارد تا ضمن حمايت از توليد آثار كودك و نوجوان، برنامه‌اي منسجم براي اكران آثار تدوين كند.

'محمد ابراهیم معیری' در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن آسیب‌شناسی سینمای كودك و نوجوان، افزود: با تسهیل ارتباط میان دست اندركاران سینمای كودك و نوجوان و حمایت از این عرصه با نگاه ملی بخشی از مشكلات این حوزه برطرف خواهد شد.

وی نقش كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان را در ارتقای سینمای این گروه سنی اساسی دانست و گفت: از آن‌جایی كه كانون ارتباط نزدیكی با وزارت آموزش و پرورش دارد و نویسندگان بسیاری با این مركز همكاری می‌كنند، باید فعالیت‌های خود را در حوزه سینما به روز كرده و از امكانات خود برای حمایت از تولید و اكران آثار سینمای كودك استفاده بیشتری كند.

كارگردان فیلم 'قاصدك‌ها در باد می‌رقصند' از نگاه درون سازمانی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به سینمای كودك انتقاد كرد و ادامه داد: زمانی كانون با تولید آثار فاخر در حوزه كودك و نوجوان و حضور در جشنواره‌های مختلف دنیا رسالت خود را انجام داده اما اكنون در حاشیه قرار دارد.

معیری میزان تاثیرگذاری فعلی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان را به نسبت سال‌های طلایی دهه شصت در سینمای كودك و نوجوان بسیار محدود ارزیابی كرد و افزود: این مركز می‌تواند با همكاری آموزش و پرورش مخاطبان سینمای كودك را به سالن‌های سینما بازگرداند.

وی در عین حال مدیریت فرهنگی را دشوار دانست و توضیح داد: تنها با در كنار هم قرار گرفتن وزارت فرهنگ و ارشاد برای حمایت از اكران، وزارت آموزش و پرورش در زمینه جذب مخاطب و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برای تولید آثار، یك مدیریت صحیح در عرصه سینمای كودك آغاز خواهد شد.

این كارگردان سینما با تاكید بر اینكه ادبیات ایران از نظر داستان و آثار كودك و نوجوان غنی و جذاب است،گفت: محتوا برای تولید آثار هنری در عرصه كودك و نوجوان كم نیست اما این سینما از نظر تكنیك و امكانات مربوط به جلوه های ویژه فقیر است.

معیری افزود: آثار سینمای كودك و نوجوان از خوش تكنیك‌ترین فیلم‌ها در دنیا هستند و سینمای كودك ما نیز باید با وارد كردن تكنیك‌ روز سینما به كشور و حمایت سازمان‌های سینمایی، بخشی از این كمبودها را جبران كند.

كارگردان فیلم 'پروانه‌ها بدرقه می‌كنند' با یادآوری اینكه سینمای ما هم به آثاری برای كودكان و هم به فیلم‌هایی درباره كودكان نیاز دارد،افزود: این دو حوزه با وجود مشتركاتی كه با هم دارند، دو عرصه جدا هستند اما باید در هر دو گونه، فیلمی مناسب برای تمامی اعضای خانواده تولید كرد.

معیری با بیان اینكه از میان پنج فیلم بلند او چهار اثرش ویژه كودكان و نوجوانان است، گفت: از میان این آثار تنها فیلم 'كتونی سفید' در تهران و شهرستان‌ها اكران شد،برای ایجاد شرایط بهتر اكران، علاوه بر ساخت سالن‌های سینمایی و اختصاص به این بخش از سینما به عنوان پاتوق‌های سینمایی كودكان و خانواده‌هایشان، تبلیغات نیز افزایش یابد.

این كارگردان درباره تازه‌ترین اثرش با عنوان 'دامنه‌های سفید' كه امسال در جشنواره كودك و نوجوان شركت خواهد كرد، گفت: سال گذشته فیلمنامه اولیه این اثر با عنوان 'یك بعد از ظهر تابستان' برگزیده جشنواره كودك و نوجوان شد و سپس با پرداخت تازه‌ای كه با همكاری

'مهتاب صداقت' صورت گرفت با عنوان 'دامنه‌های سفید' به مرحله تولید رسید.

فراهنگ*6065*
۰ نفر