رسانه ها در جهت تقويت قدرت تحليل جوانان و دوري از اختلاف حركت كنند

يزد - نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد گفت : رسانه ها بايد در جهت بيان حقايق ، انسجام جامعه ، دوري از اختلاف و تقويت قدرت تحليل و عقل مستقل جوانان و جامعه و اميد دهي به مردم حركت كنند .

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری در نشست تبادل نظر با مشاور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در امور استانها و مدیرعامل موسسه شهرستانهای روزنامه ایران و نیز سردبیر مجموعه ایران زمین با مثبت ارزیابی كردن عملكرد خبرگزاری و روزنامه ایران به عنوان رسانه های دولت ،كار و فعالیت در رسانه را یك كار ظریف ، ضروری و حساس عنوان كرد كه موظفند حقایق را به مردم برسانند .

وی افزود : شما موظفید مردم را درباره تكلیف خود مبنی بر اینكه چه باید بكنند و چه باید بدانند آگاه نمایید البته خواست مردم هم همیشه دانستن حقیقت است نه چیز دیگر.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تأكید بر اینكه بیان حقایق مانع انحراف مردم می شود ،ادامه داد: اگر رسانه ها واقعیات را بیان كنند قطعا مردم به سمت رسانه های دروغگوی غربی و بیگانه نمی روند و بحمدالله مردم ما آگاه هستند و اگر رسانه ای دروغ بگوید آن را حذف می كنند .

ناصری در ادامه یكی از مهمترین وظایف رسانه ها را انسجام بخشی و دوری از تفرقه افكنی عنوان كرد و اظهار داشت : متأسفانه برخی رسانه ها با وجود تأكیدات حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از دامن زدن به اختلافات با تقلید از رسانه های خارجی ،كوچكترین مشكلی را بزرگ كرده و با دامن زدن به آن ،اقدام به آشوب و اختلاف می كنند .

امام جمعه یزد ادامه داد:نمونه ای از تلاش برای اختلاف افكنی رسانه های غربی را ما در زمان حضور حضرت امام خمینی در نوفل لوشاتو دیدیم كه خوشبختانه با مدیریت امام در مصاحبه ها به جایی نرسید بلكه درسی برای مردم محل سكونت ایشان شد بنابر این می توانیم با عمل به سیره آن بزرگوار و بزرگان دیگر مردم را بیان حقایق در رسانه ها منسجم نموده و باعث آشتی شویم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی یزد لزوم توجه به جذب حداكثری و دفع حداقلی و پرهیز از احتلاف افكنی را یكی از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب عنوان كرد و اظهار داشت :معظم همیشه رسانه ها را تأكید به امید بخشی در جامعه و روی آوری به آشتی و برادری می نمایند پس باید با مدنظر قرار دادن این توصیه ها مردم را هدایت كرد .

وی در بخش دیگری از توصیه هایشان بر لزوم توجه وِیژه به جوانان در مقالات و مطالب رسانه ها تأكید كرد و افزود : شما باید با تحلیل های درست به جوانان و نیز جامعه كمك كنید تا عقل مستقل آنها فعال شود زیرا برخی از این قشر به دلیل زود باور بودن به عقل متصل كه همان رسانه های فریبكار بیگانه هستند وابسته شده اند و بر اساس آن تصمیم می گیرند .

ناصری ادامه داد: البته این مشكل جناحهای سیاسی امروز جامعه نیز شده كه عقل مستقلی ندارند و اغلب حرف های رسانه های دشمن را می زنند بنابر این باید یك رسانه به عنوان یك اولویت بتواند این قدرت تحلیل و تصمیم گیری را در مردم و جوانان ما تقویت كند .

در این نشست صمیمی مشاور مدیرعامل ایرنا در امور استانها با تأكید بر تلاش خبرگزاری و روزنامه ایران در بهره گیری از نقطه نظرات ائمه محترم جمعه و مدیران استانها در اطلاع رسانی بهتر این دو مجموعه عظیم به عنوان نوك پیكان اطلاع رسانی نظام اظهار داشت : سعی ما این است كه با سفر به استانها از نظرات بزرگان هر استان استفاده كنیم و عملكرد دولت و نظام را با بهره گیری از این نظرات و بویژه نظرات علما به عنوان صاحبان تریبون و رسانه سیال 'منابر' ، بهتر به اطلاع مردم برسانیم .

'میعاد صادقی' درباره پیشنهادات مجموعه روزنامه ایران و خبرگزاری گفت : ایجاد چاپخانه رول جنوب كشور با در اختیار گرفتن یك سوله بزرگ ،نگاه ویژه استان به دانشكده خبر و لزوم استفاده از نظرات و دیدگاههای ائمه جمعه استان در قالب یادداشت برای ایران زمین مدنظر ماست كه باید توجه خاصی به آنها از سوی مجموعه استان یزد صورت گیرد.

مدیرعامل موسسه شهرستانهای روزنامه ایران ادامه داد :متأسفانه شهر یزد به عنوان دارالعلم تنها دو دكه مطبوعات دارد و ما درخواست داریم نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشید و به مدیران ارشد استان تأكید نمایید برای ارتقاء شاخص مطالعه اهتمام ویژه ای در افزایش دكه های مطبوعات انجام دهند .

سروش پور سردبیر مجموعه ایران زمین نیز در این نشست به گوشه ای از فعالیت های این مجموعه اشاره كرد و گفت : با توجه به اینكه سال پایانی فعالیت دولت است درخواست داریم به مدیران تأكید نمایید تا ایران زمین بتواند عملكردها و دستاوردهای نظام را آنگونه كه شایسته است در این مجموعه منتشر نماید .

در این نشست رحمانی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان و حسینی سرپرست روزنامه ایران استان یزد نیز حضور داشتند .ك/4

1968