تشكل هاي اسلامي دانشجويي مطالبه گر ارزش هاي انقلاب از مسوولان است

رشت - مديركل دبيرخانه تشكل هاي اسلامي سياسي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اهميت فعاليت اين تشكل ها در دانشگاه ها گفت: تشكل هاي اسلامي سياسي دانشجويان و اساتيد، مطالبه گر ارزش هاي انقلاب و دستاوردهاي نظام از مسوولان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مجتبی اكبری' عصر روز شنبه در نشستی با خبرنگاران خبرگزاری ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: تشكل های اسلامی سیاسی در دانشگاه های آزاد، نباید پیاده نظام جریان و گروه خاصی باشند.

وی با بیان اینكه این تشكل ها باید جریان ساز باشند، اظهار داشت: تشكل ها اسلامی سیاسی باید با رفتاری قانونمند، مطالبه قانونی داشته باشند.

وی ادامه داد: این تشكل ها باید مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث جذب حداكثری دانشجویان تلاش كرده و ارتباط مؤثر و مستمری با دانشجویان داشته باشند.

اكبری تصریح كرد: در زمان حاضر، بیش از 270 تشكل اسلامی سیاسی دانشجویی در دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر كشور فعال است.

وی تعداد تشكل های اسلامی سیاسی فعال اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی را یكصد و 70 تشكل عنوان و بیان كرد: حدود 70 نشریه دانشجویی نیز در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی فعال است.

وی علت سفر خود به گیلان را راه اندازی و احیاء تشكل های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان ذكر كرد و افزود: وضعیت تشكل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در دوره قبل، تابع محض مدیریت دانشگاه بودند و هیچ گونه استقلالی نمی توانستند داشته باشند.

اكبری در رابطه با برپایی كرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های آزاد اسلامی گفت: در این رابطه از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد آیین نامه ای تعیین شده به طوری كه بحث های كرسی های آزاد اندیشی به صورت برنامه مدون در اختیار دانشجویان و با مدیریت خود آنها انجام می گیرد و كار هدایت، نظارت و حمایت در برپایی این كرسی ها بر عهده ماست.

وی یادآور شد: دبیرخانه تشكل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی بحثی را به عنوان ایجاد اتحادیه تشكل های اسلامی سیاسی دانشجویان جهان اسلام مطرح كرده و كارهای اولیه در این زمینه انجام گرفته است.

وی در ادامه با بیان این مطلب كه شهریه دانشگاه آزاد اسلامی امسال نسبت به سال گذشته تغییری نكرده، اضافه كرد: در سال های گذشته هر ترم سالانه بین 15 تا 25 درصد بر شهریه دانشجویان افزوده می شد.

اكبری با تاكید بر لزوم توجه به منابع سازی از سوی دانشگاه های آزاد اسلامی بیان داشت: به تمام واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده كه از طرق مختلف از جمله شركت های دانش بنیان، توجه به امور پژوهشی، با توجه به منابع بومی هر استان برای منابع سازی اقدام كنند.

وی ضمن محكومیت رفتار زشت و ناپسند در رابطه با ساخت و انتشار فیلم اهانت به ساحت مقدس پیامبر اكرم (ص) یادآور شد: از آزادیخواهان جهان می خواهیم تا با عوامل انتشار این فیلم برخورد كنند.

دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان دارای 11 واحد آموزشی، یك واحد علوم تحقیقات در رشت و یك مركز بین المللی در بندر انزلی است.

هم اكنون تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد در گیلان با احتساب دانشجویان مراكز سما بالغ بر 49 هزار نفر است.ك/2

7286/695