۲۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۳۱
کد خبر: 80325243
T T
۰ نفر
برق شهرستان ملاثاني با نصب 19 دستگاه ترانسفورماتور تقويت شد

اهواز-مدير امور برق شهرستان ملاثاني گفت:

به گزارش روابط عمومی شركت توزیع نیروی برق اهواز، مهندس 'صالح سلمان نژاد' اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا كنون با نصب 19 دستگاه ترانسفورماتور 250 كیلو آمپر و سه كیلومتر شبكه فشار متوسط و همچنین هفت كیلومتر شبكه فشار ضعیف در مناطق مختلف شهرستان ملاثانی نسبت به تقویت ولتاژ برق این شهرستان اقدام شده است.

وی افزود: این شركت تاكنون با نصب 810 دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت 202 مگا ولت آمپر در شهرستان ملاثانی ظرفیت مناسب برقرسانی به این مشتركین را تامین نموده است.

سلمان نژاد گفت: مطابق برنامه ریزی های بعمل آمده از ابتدای سالجاری و درپی گرمای طاقت فرسای هوای شهرستان ملاثانی كه موجب افزایش بار شبكه می گردد، گروه های عملیات این شهرستان نسبت به اندازه گیری میزان بار ترانسفورماتورهاو شناسایی ترانسفوماتورهای معیوب شبكه اقدام نمودند كه به منظور بهبود كیفیت ولتاژ مشتركین شهرستان ملاثانی اقدام گردیده است .

سلمان نژاد رضایتمندی مشتركین برق را سرلوحه كار این اداره دانست و تصریح كرد: شهرستان ملاثانی دارای 20هزار مشترك برق می باشدكه از ابتدای سال جاری تاكنون 550 دستگاه كنتور واگذار شده است.

مدیر امور برق شهرستان ملاثانی ادامه داد: همچنین طی پنج ماه گذشته ظرفیت سنجی و ساماندهی شبكه برق روستاهای تلبومه، امالغریب، فلیحی، مرعشی، افشاری، قلعه مزبان، كوت سید جابر، بیت ملوح، بند قیر، سید سلطان، كوی شهید علی نژاد و كوی محمدی انجام پذیرفته و در حال حاضر از وضعیت ولتاژ برق مطلوبی برخوردار می باشند.

وی در خصوص نتایج اجرای طرحهای ساماندهی شبكه برق در مناطق مختلف شهری و روستایی این منطقه گفت: با اجرای طرح های ساماندهی شبكه برق بخش عمده ای از مناطق شهری و روستایی شهرستان ملاثانی با استفاده از كابل خودنگهدار و پایه و ترانسفورماتورهای جدید برق به طور كامل ساماندهی شده و كلیه انشعابات غیرمجاز برق این مناطق جمع آوری و پاكسازی گردیده است و اثرات آن بر بهبود كیفیت ولتاژ و كاهش خاموشی های برق این مناطق در طول تابستان سال جاری مشهود است.

سلمان نژاد اظهارداشت: از طرف دیگر استقبال مردم از انشعاب قانونی برق در طول سال های اخیر به گونه ای بوده كه تعداد انشعاب برق واگذار شده به مردم در سال 85 برابر 237 اشتراك بوده كه این شاخص در سال 90 به 1416 اشتراك رسید كه بیش از 5 برابر رشد داشته است.

مدیر امور برق شهرستان ملاثانی افزود: هم چنین میزان تلفات انرژی شبكه برق شهرستان ملاثانی كه از شاخص های مهم بهره برداری انرژی می باشد در سال 87 برابر 71 درصد بوده است كه در سال 90 به مقدار 36 درصد رسیده كه كاهش 35 درصدی تلفات انرژی شبكه برق ملاثانی كه با اجرای طرح های ساماندهی شبكه برق حاصل گردیده است بسیار قابل توجه و چشمگیر می باشد.

7161/641