۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 80332954
T T
۰ نفر
تنديس 12 شهيد حادثه ترو يستي مهاباد رونمايي شد

مهاباد - در نخستين روز از گراميداشت هفته دفاع مقدس با حضور جمع كثيري از مردم و مسوولان شهرستان مهاباد تنديس 12 شهيد حادثه تروريستي اين شهرستان رونمايي شد .

معاون استاندار و فرماندار مهاباد در این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رونمایی از این تندیس به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی سی و یكم شهریور این شهرستان انجام گرفت .

خضر كاك درویشی با بیان اینمكه به خاك و خون كشیدن زنان و كودكان بی گناه، آثار دروغین ادعا كنندگان حقوق بشر در جهان است افزود: دشمنان با واردن شدن به جنگ نرم علیه ملت ایران و به شهادت رساندن مردم بی گناه و دانشمندان هسته ای می خواهند جلو پیشرفت و ترقی مردم این مرز و بوم را بگیرند .

وی گفت: برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای این حادثه چند طرح عمرانی در این شهرستان مهاباد از جمله پل ‎12شهید مهاباد، به نام این شهیدان نامگذاری شد.

كاك درویشی افزود: علاوه بر این مدرسه ای به نام 'گلاویژ محمدی'، تنها دانش آموز شهیده این حادثه در این شهرستان نامگذاری شد و كتابی تحت عنوان ستارگان سی و یكم شهریور نیز نگارش و به چاپ رسید .

وی اظهار كرد: تندیس 12 شهید این شهرستان كه در محل شهادت این شهدا نصب شده با اعتباری افزون بر 80 میلیون ریال و با همكاری شهرداری مهاباد احداث شده است .

وی افزود: بر روی این تندیس با سه زبان فارسی، كردی و انگلیسی در مورد این حادثه تروریسی و اسامی شهدای آن مطالبی حك شده است.

در حادثه تروریستی انفجار بمب در آیین رژه نیروهای مسلح در سال 89 در مهاباد 12 نفر زن و كودك در این شهرستان به شهادت رسیدند.

584/583