۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۲۷
کد خبر: 80333366
T T
۰ نفر
قانون منع توهين به مقدسات بايد در سازمان ملل تصويب شود

عجبشير، مراغه - امام جمعه عجبشير گفت: قانون منع توهين به اديان الهي و مقدسات بايد در سازمان ملل تصويب شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'محمود شربیانی'، در خطبه های نماز جمعه عجبشیر با اشاره به عمل زشت اهانت به پیامبر اسلام(ص) افزود: برای جلوگیری از این گونه اهانت‌ها باید مصوبی در سازمان ملل متحد تصویب شود كه در آن كشورها ملزم به رعایت احترام به پیامبران و مقدسات ادیان الهی شوند.

وی اظهار كرد: استكبار باید به احساسات مسلمانان جهان احترام گذاشته و از توهین به مقدسات آنان كه باعث جریحه‌دار شدن احساساتشان می‌شود پرهیز كند.

حجت الاسلام شربیانی خاطرنشان كرد: این توهین‌ها منجر به ایجاد موج دوم بیداری اسلامی شده و از توهین به مقدسات و ساخت فیلم موهن علیه پیامبر(ص) نتایج مثبتی عاید دشمنان اسلام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینكه غرب دست از سیاست‌های ضداسلامی برنداشته و دنبال نابودی تمام جهان اسلام است، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) شخصیتی متعلق به تمام امت اسلامی است.

حجت الاسلام شربیانی گفت: غربی‌ها با ساخت این فیلم موهن چهره واقعی خود برای مقابله با تمام امت اسلامی را نشان دادند، بنابراین جهان اسلام برای مقابله با استكبار جهانی باید چهره واقعی آن را به همه نمایان كند.

وی، انجام كارهای زیربنایی از سوی جهان اسلام را برای جلوگیری از تكرار چنین اهانت‌هایی لازم دانست و افزود: باید دادگاهی با حضور سران كشورهای اسلامی برای محاكمه گردانندگان این توهین‌ها تشكیل شود.

امام جمعه عجبشیر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اضافه كرد: ملت بزرگ ایران با ایمان و اعتقاد راسخ توانستند در هشت سال دوران دفاع مقدس با حفاظت و حراست از نظام و میهن اسلامی پیام انقلاب مقدس‌مان را صادر و به گوش جهانیان برسانند.

حجت الاسلام شربیانی افزود: جنگ ایران و عراق جنگی معمولی نبود بلكه انقلاب اسلامی با كشوری كه مورد حمایت استكبار جهانی بود و از همه نوع تسلیحاتی بهره می برد، می جنگید.

وی، مهمترین درس دفاع مقدس را وجود دشمن همیشگی علیه انقلاب دانست و اظهار كرد: از دیگر درس‌های مهم دفاع مقدس، حفظ آمادگی در برابر دشمن و توكل به جوانان با ایمان و شجاع در برابر دشمن است.

امام جمعه عجبشیر ادامه داد: با تدبیر و هوشیاری همواره می‌توانیم در برابر بزرگترین تهدیدهای دشمن ایستادگی كنیم.

7485/590/645/587