۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۴۵
کد خبر: 80340346
T T
۰ نفر
ششمين همايش ملي علمي-پژوهشي فضايل رضوي در زاهدان برگزار شد

زاهدان - ششمين همايش ملي علمي - پژوهشي فضايل رضوي با رويكرد سيره اجتماعي امام رضا (ع) از سري برنامه هاي دهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگي هنري زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده مقام معظم رهبری در كشور سوریه روز سه شنبه در ششمین همایش ملی علمی - پژوهشی فضایل رضوی در زاهدان با اشاره به اینكه سیره پیامبر مكرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) گسترش دین مبین اسلام از طریق دعوت بود افزود: امام رضا(ع) در زمان حیات پر بركت شان تمام سختی ها و مشقت ها را برای پایداری سیره جدشان رسول الله(ص) متحمل شدند.

آیت الله سید 'مجتبی حسینی' اظهار كرد: برخی از نویسندگان غربی تلاش دارند نبی مكرم اسلام (ص) و اولیای الهی را انسان های زورگو قلمداد كنند كه دین اسلام را از طریق لشكركشی در جهان گسترش دادند.

وی گفت: بر خلاف تبلیغات منفی افراد بی اطلاع و نادان هیچ كدام از انبیا و اولیای الهی شروع كننده جنگ نبودند و كشورگشایی از طریق زور و لشكركشی انجام ندادند و از شمشیر فقط برای دفاع استفاده می كردند.

نماینده مقام معظم رهبری در كشور سوریه افزود: حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با روشنگری عقیدتی و فكری و ارتقای دانش علمی مردم و رسوا كردن اسلام دروغین ترویج شده توسط حاكمان مستبد و زورگوی زمان نقش مهمی در ابقا و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) ایفا كردند.

وی اظهار كرد: امام رضا(ع) هیچگاه به فكر برپا كردن حكومت نبود و همواره ارشاد و هدایت گری مردم و ترویج تفكر و علم اهل بیت(ع) در اولویت فعالیت های ایشان قرار داشت.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: پیوند امت اسلامی با خاندان اهل بیت(ع) بر پایه كرامت، بزرگواری و عظمت معنوی ائمه اطهار (ع) شكل گرفته است.

آیت الله 'عباسعلی سلیمانی' افزود: امت اسلامی اعم از شیعه و سنی به خاطر شخصیت الهی خاندان اهل بیت(ع) چه در زمان حیات نورانی شان و چه بعد از آن همواره ارتباط خود را با آن بزرگواران حفظ كرده اند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینكه كرامت حلقه ایست كه جامعه بشری را با خاندان پیامبر(ص) پیوند می دهد اظهار كرد: این پیوند مختص دیروز و امروز نیست بلكه برای همیشه تاریخ باقی خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خاندان اهل بیت(ع) با داشتن روح قدسی نزد خداوند محبوب هستند و باریتعالی در خواست هایشان را بی پاسخ نمی گذارد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به برخی كرامات ائمه اطهار(ع) از جمله حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، افزود: حاجات روایی و بازگشایی گره كور مشكلات بسیاری از نیازمندان و شفای بیماران از مهمترین كرامات بارز امام رضا(ع) است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: 100 مقاله با موضوعیت سیر اجتماعی امام رضا(ع) از سراسر كشور به دبیرخانه این جشنواره مستقر در زاهدان ارسال شده است.

حجت الاسلام 'عباس دانشی' افزود: از بین آثار ارسالی به دبیرخانه همایش ملی فضایل رضوی پس از رأی نهایی هیات داوران پنج مقاله از استان های تهران، گلستان و خراسان جنوبی برگزیده شد.

وی اظهار كرد: نویسندگان مقالات برگزیده اول تا پنجم این همایش به ترتیب 'اسماعیل خارستانی' از تهران، 'فاطمه و عذرا سیفی' از تهران، 'داوود قیچی و فاطمه اسفندیاری' از استان گلستان، 'علی آسوده و نرگس حیدری' از خراسان ‌جنوبی و 'محمد مهدی وشادتی' از تهران هستند.

به گزارش ایرنا، ششمین همایش ملی علمی - پژوهشی فضایل رضوی با رویكرد سیره اجتماعی امام رضا(ع) از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان برگزار شد.

7307 / 653/245
۰ نفر