۴ مهر ۱۳۹۱، ۲۰:۰۷
کد خبر: 80340629
T T
۰ نفر
32 زنداني جرايم غيرعمد خراسان رضوي با مشاركت خدام حرم امام رضا (ع)‌ آزاد شدند

مشهد - رييس دادگستري خراسان رضوي گفت: در آستانه سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) 32 نفر از زندانيان جرايم غير عمد اين استان عصر سه شنبه با مشاركت خادمين حرم مطهر رضوي آزاد شدند.

حجت الاسلام 'سیدحسن شریعتی' در مراسمی كه به همین مناسبت در زندان مركزی مشهد برگزار شد، افزود: 16 تن از این تعداد مربوط به زندان مركزی مشهد هستند.

وی گفت: در دهه كرامت سال جاری 88 نفر از زندانیان جرایم مالی غیر عمد شامل زندانیان نفقه، مهریه، دیه و محكومان مالی غیر از كلاهبرداری آزاد می شوند.

رییس هیات مدیره ستاد دیه و آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد در این استان با اشاره به روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) افزود: رسیدگی به امور مسلمانان نیازمند، بسیار مهم و از كارهای انبیا‌ (ع) و صالحین است.

مدیر عامل ستاد دیه و كمك به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: هم اكنون یك هزار و 305 نفر از این دسته زندانیان به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی های خود در زندان های استان به سر می برند.

'سید منصور عبادی' افزود: با مشاركت خدام حرم مطهر رضوی و خیرین و پرداخت شش میلیارد ریال بدهی و دیه، زمینه آزادی 88 نفر از محكومان جرائم مالی غیر عمد زندان های این استان در دهه كرامت فراهم شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال 500 نفر از محكومان جرائم مالی غیر عمد با مشاركت و همراهی خیرین و خادمان حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) آزاد شده اند.

او گفت: پارسال نیز یك هزار و 200 نفر از این زندانیان به همین روش آزاد شدند.

عبادی افزود: خادمین حرم حضرت امام رضا (ع)‌ در اجرای طرح 'یا ضامن آهو' با مراجعه حضوری به منازل شاكیان و زندانیان جرایم مالی غیرعمد و جلب رضایت شاكیان و تخفیف بدهی های این زندانیان زمینه آزادی آنها را فراهم كرده اند.

وی گفت: در اجرای این طرح كه از پنج سال گذشته آغاز شده،‌ هر سال به طور متوسط 800 تا یك هزار و 200 نفر از محكومان جرائم مالی غیر عمد استان با مشاركت خدام حرم مطهر رضوی آزاد شده اند. ك/2

7490/664/508
۰ نفر