۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 80341227
T T
۰ نفر
نقشه كاداستر 30 ميليون هكتار از اراضي ملي كشور تهيه شد

گرگان - معاون املاك سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: تاكنون نقشه كاداستر 30ميليون هكتار از اراضي ملي كشور تهيه شده و امسال نيز براي 20ميليون هكتار از اراضي ملي نقشه كاداستر تهيه مي شود.

به گزارش ایرنا 'محمد حسن بكائیان' روز چهارشنبه در جمع مسئولان قضایی و ثبت اسناد واملاك گلستان با بیان اینكه نقشه های كاداستر، تلفیقی از اطلاعات گرافیكی و توصیفی املاك است، گفت: این نقشه ها محدوده جغرافیایی اراضی را با دقت بالا و درصد خطای صفر مشخص می كند.

وی اظهار داشت: جانمایی این اراضی و تهیه نقشه های كاداستر ، دست متجاوزان از اراضی ملی و منابع طبیعی را كوتاه و پدیده ای به نام زمین خواری را به حداقل می رساند.

بكائیان افزود: تهیه این نقشه ها مالكیت اراضی و املاك دولتی و انفال را تثبیت می كند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود یك میلیون و 400 هزار هكتار اراضی ملی در استان گلستان گفت: متاسفانه بیش از 200 تا 300 هزار هكتار از این اراضی ، نقشه كاداستر ندارند.

بكائیان به مسئولان ثبت اسناد و املاك تاكید كرد: تلاش ویژه ای برای جانمایی و تهیه نقشه كاداستر این اراضی در استان انجام دهند.

وی، تثبیت حریم راه ها، حریم سدها و بستر رودخانه ها را از دیگر برنامه های سازمان ثبت اسناد و املاك كشور برای حفظ انفال در كشور برشمرد.

معاون املاك اداره كل ثبت اسناد و املاك كشور در ادامه سخنان خود از ثبت همه املاك شهری در بانك جامع املاك كشور( كاداستر) تا دو سال آینده خبر داد و گفت: طرح كاداستر یك برنامه 20 ساله است كه براساس آن تا پایان سال 93، همه اطلاعات مربوط به املاك شهری كشور در قالب بانك جامع املاك كشور ثبت می شود.

بكائیان افزود: تاكنون 98 درصد املاك شهری كشور سند دار شده اند كه اطلاعات آنها در بانك جامع املاك به ثبت رسیده است.

وی تصریح كرد: این اسناد در كنار نقشه های كاداستر كه همه اطلاعات فرد به همراه محدوده دقیق ملك ثبت شده است علاوه بر جوابگویی كامل به نیازهای افراد از فروش چند باره ملك به افراد مختلف و سوء استفاده های احتمالی جلوگیری می كند.

وی با بیان اینكه برای 70 درصد املاكی كه در ثبت اسناد كشور سابقه دارند سند صادر شده است، افزود: پرونده 30 درصد باقی مانده در حال پالایش است كه تاكنون برای 5درصد این املاك نیز سند صادر شده است.

وی در ادامه سخنان خود از ثبت خلاصه معاملات املاك در كشور خبر داد و گفت: با این اقدام از مغایرت در اطلاعات بانك جامع املاك كشور جلوگیری و اطلاعات به روز می شود.

بكائیان همچنین از راه اندازی سامانه ای برای تسریع در فعالیت مخترعین و مبتكرین خبرداد و گفت: با راه اندازی این سامانه از این پس مخترعین و افرادی كه بخواهند آرم یا علامت تجاری خود را ثبت كنند نیاز به مراجعه حضوری به ادارات این سازمان ندارند و می توانند به صورت اینترنتی اقدام به این كار كنند.

وی كاستن از مالكیت های ثبت نشده را مهمترین هدف سازمان ثبت اسناد و املاك كشور برشمرد و گفت: با انجام صحیح و دقیق این رسالت ، بخشی از بار دستگاه قضایی كشور كاسته می شود.

معاون املاك سازمان ثبت اسناد و املاك كشور بمنظور شركت در مراسم معارفه مدیركل ثبت اسناد واملاك گلستان به این استان سفر كرده است.

در مراسم معارفه مدیركل ثبت اسناد واملاك گلستان از زحمات 5 ساله سید جعفر مفیدی تقدیر و علی اكبر كیمیایی به عنوان مدیر كل جدید ثبت اسناد و املاك گلستان معرفی شد.

كیمیایی از استان گیلان به گلستان آمد و مفیدی نیز از گلستان به گیلان رفت.

'علیرضا جمشیدی' معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در مراسم معارفه مدیركل ثبت اسناد واملاك استان ، تثبیت اسناد واملاك برای تثبیت مالكیت را یكی از بارز ترین دغدغه های مردم برشمرد و گفت: تثبیت اسناد از تشكیل پرونده های قضایی مردم در دادگستری ها كه مربوط به تداخل، تعارض یا تعرض به املاك است ، می كاهد.

601/508
۰ نفر