۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 80341889
T T
۰ نفر
سرپرست كميته امداد: 120 هزار خانوار مددجوي اين نهاد خودكفا شدند

بجنورد - سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) گفت: 120 هزار خانوار زير پوشش اين نهاد خودكفا شده اند كه در سال جاري جشن ملي خودكفايي آنان برگزار مي شود.

به گزارش ایرنا 'حسین انواری' روز چهارشنبه در آیین جشن خودكفایی دو هزار و 500 خانوار مددجوی این نهاد در خراسان شمالی، بر ضرورت خوداتكایی مددجویان تاكید كرد و گفت: پارسال نیز برای 80 هزار خانوار مددجوی امداد، جشن خودكفایی برگزار شده بود.

وی افزود: در سال گذشته با كمك دولت و مجلس 320 هزار فرصت شغلی برای مدجویان این نهاد ایجاد شد كه امید است این تعداد در چند سال دیگر به خودكفایی برسند.

انواری اظهار داشت: در سال جاری نیز برنامه ریزی شده كه 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش كمتیه امداد امام خمینی (ره) ایجاد شود.

سرپرست كمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس تمامی مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد یكپارچه برای پیروزی كشور تلاش كردند.

انواری با بیان اینكه اكنون كشور درگیر جنگ اقتصادی است، اظهار داشت: به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی اكنون زمان آن است كه در مقابله با جبهه اقتصادی دشمن، لباس رزم بپوشیم.

نماینده ولی فقیه در كمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: توانمندی، خوداتكایی و خودكفایی خانوارها از آموزه های قرآنی و دینی ما است.

'حبیب الله عسگر اولادی' با تقدیر از خدمات دولت به اقشار محروم، افزود: در شرایطی كه تحریم ها و مشكلات اقتصادی در كشور وجود داشت،‌ دولت كمك كرد تا تعداد زیادی از خانوارهای نیازمند خودكفا شوند.

وی با اشاره به تشكیل كمیته امداد به فرمان حضرت امام (ره)، گفت: در شرایطی كه بسیاری از نهادها و دستگاه ها در كشور شكل نگرفته بود بنیانگذار انقلاب اسلامی دستور به تشكیل این نهاد دادند و این نشان از اهمیت وجود چنین تشكلی دارد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر لزوم بی نیازی مددجویان تاكید كرد و گفت: هیچ خانواده ای نباید از نظر معیشتی مشكل داشته باشد.

'محمود احمدی بیغش'، توانمندسازی و خودكفایی مدجویان را ضروری خواند و اظهار داشت: ایجاد طرح های اشتغال برای خانواده های مددجو موجب افزایش اعتماد به نفس آنان خواهد شد.

وی افزود: هم اكنون برخی از مددجویان علاوه بر اینكه برای خود شغل ایجاد كرده اند به پایه ای از توانمندی رسیده اند كه برای دیگر افراد نیز فرصت شغلی ایجاد می كنند.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز گفت: هم اكنون پنج هزار درخواست شغل از سوی مددجویان این نهاد وجود دارد.

'امان الله حسین پور' افزود: پارسال 320 میلیارد ریال اعتبار ملی، استانی و تسهیلات بانكی برای اشتغال مددجویان این نهاد در استان اختصاص یافت كه شش هزار و 300 طرح اشتغال از این محل ایجاد شد.

وی سهم تسهیلات بانكی برای ایجاد فرصت شغلی امسال مددجویان و نیازمندان این استان را 270 میلیارد ریال عنوان كرد و اظهار داشت: برنامه ریزی شده از این ناحیه پنج هزار فرصت شغلی برای گروه هدف ایجاد شود.

در این آیین از 10 تن از مددجویان به خودكفا شده و هشت مدیر بانكی استان خراسان شمالی كه در ارائه تسهیلات بانكی به مددجویان عملكرد مطلوبی داشته اند، قدردانی شد. ك/2

7184/626