۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۸
کد خبر: 80343758
T T
۰ نفر
جامعه اي كه الگوهاي شخصيتي ندارد، محو شدني است

ملاير – وزير آموزش و پرورش گفت: جامعه اي كه الگوهاي شخصيتي نداشته باشد، به طور حتم محو شدني است و اين جامعه بي ريشه و بي هويت مي باشد.

به گزارش ایرنا, 'حمیدرضا حاج بابایی' روز پنجشنبه در آیین نكوداشت آیت الله 'سید رضا فاضلیان' امام جمعه ملایر ‌در مسجد دانشگاه ملی این شهر افزود: الگوهای شخصیتی و علمای بزرگ، زمینه تفكر و تشخیص جامعه را نگه می دارند و جامعه را به شكل و هویتی معین می رسانند.

وی تصریح كرد: رهبری جامعه اگر امام گونه باشد، ملت را نجات داده و همانند اوتادی، زمین را نگه می دارند و خداوند راه خروج از فتنه ها و سختی ها را به واسطه تقوا به آنها نشان می دهد.

وی بر ضرورت شناساندن و معرفی این الگوها به جامعه تاكید كرد و بیان داشت: امروز الگوهای شخصیتی همانند گذشته باید تا بندگی مضاعف، تلاش و كوشش بی شائبه داشته باشند.

حاج بابایی،‌ آیین نكوداشت بزرگان و عالمانی كه در قید حیات هستند را اقدامی مثبت و بر ادامه دار بودن این آیین ها تاكید كرد و گفت: برگزاری این نكوداشت تكرار همه خوبی ها و تثبیت آن در جامعه است.

وی نكوداشت امام جمعه ملایر را نشان دادن جلوه دیگری از لطف و عنایت خداوند عنوان كرد و افزود: امروز ما برای قدم برداشتن در راهی حضور پیدا كرده ایم كه شكوه، عظمت و بزرگی در این مسیر است.

وزیر آموزش و پرورش برگزاری نكوداشت امام جمعه ملایر را گامی موثر در شناساندن این شخصیت بزرگ و عالم ربانی دانست و خاطر نشان كرد: نكو داشت این علمای بزرگ باید برای حیات اخلاقی، علمی، دینی و بصیرت بخشی جامعه به خصوص نسل جوان برگزار و ادامه داشته باشد.

حاج بابایی ادامه داد: آیت الله فاضلیان طی 33 سال از عمر پر بركت انقلاب به عنوان یك چهره فرهیخته، یك عالم وارسته و متقی در بین خاص و عام، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی علم، معرفت و بصیرت را از ویژگی های بارز آیت الله فاضلیان بر شمرد و اظهار داشت: وی بیش از سه دهه در مسیر شناخت دقیق مسایل، معرفت صحیح به مسایل سیاسی، اجتماعی و علمی و همچنین بصیرت افزایی خدمات ارزنده ای را به مردم ارایه كرده است.

وی خاطر نشان كرد: در آزمایش های بزرگ و مراحل مختلف دوران انقلاب كه خیلی ها كه صاحب علم و معرفت بودند، اما مردود شدند، آیت الله فاضلیان به دلیل بصیرت بالا، یك چهره مورد قبول بود.

حاج بابایی به نقش تاثیرگذار و مثبت وی در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: چهره آیت الله فاضلیان همان چهره درخشان استان همدان و شهرستان ملایر در دوران دفاع مقدس است.

وی امام جمعه ملایر را یكی از نمادهای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان داشت: نقش وی در ترویج، پاسداشت و استقامت در راه امام راحل، تبعیت از رهبری و ولایت پذیری، نقشی اساسی و كلیدی است.

وزیر آموزش پرورش ادامه داد: توجه ویژه آیت الله فاضلیان به حوزه علمیه و تقویت و فعال كردن این مراكز و همچنین پرورش طلاب فاضل، شجره طیبه ای است كه اقدام وی برای همه زمان ها و مكان ها منشاء خیر و بركت خواهد بود.

حاج بابایی ‌همچنین ضرورت تربیتی و فرهنگی را از دیگر موارد و اثرات مهم برگزاری این نكوداشت عنوان كرد و افزود: در عین حال آنچه فرهنگ یك ملت را نمایان می سازد در نظام اعتقادی و ارایه و معرفی الگوهای برجسته است.

وی بر تجلیل و نكوداشت از شخصیت های برجسته و علمای ربانی كه در قید حیات هستند تاكید كرد و گفت: این امر رغبت را برای قشرهای گوناگون به وجود می آورد.

7521/575/320
۰ نفر