۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۲
کد خبر: 80348484
T T
۰ نفر
دبيرخانه اديان توحيدي اصفهان اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) را محكوم كرد

اصفهان – دبيرخانه اديان توحيدي اصفهان در بيانيه‌اي با محكوم كردن سازندگان فيلم توهين به ساحت پيامبر اسلام(ص) اعلام كرد: هيچ بهانه‌اي از جمله آزادي بيان براي انجام اين‌گونه اعمال پذيرفتني نيست.

به گزارش ایرنا، این بیانیه با امضای انجمن زرتشتیان اصفهان، انجمن كلیمیان اصفهان، شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شده است.

در این بیانیه با بیان اینكه دین نیاز اساسی بشر است، آمده است: گرایش به دین و آموزه‌های آن در تاریخ بشر همواره رو به فزونی بوده و بویژه در جهان كنونی نمودی دیگرگونه یافته است.

صادر كنندگان بیانیه افزودند: دین و اندیشه‌ دینی در كنار احساسات و عواطف پاك و لطیف معنوی در تمام ادیان، جایگاهی والا و شایسته دارد و بر دیند‌اران و جامعه دینی است كه در پاسداشت آن بكوشند و از مرزها و حدود آن مراقبت كنند.

دبیرخانه ادیان توحیدی تاكید كرد: بی‌تردید موج معنوی‌ گرایی و دین ‌خواهی، پسند معاندان و عوامل پیدا و پنهان آنان نیست و هر از گاه شاهد اقدامات سفیهانه‌ ای برای مقابله با ادیان و آموزه‌های دینی بوده‌ایم.

این دبیرخانه با بیان اینكه این نوع تلاش‌ها محكوم و محتوم به شكست است، ادامه می دهد: این اعمال بیانگر شدت استیصال و درماندگی آنان در مقابل امواج دین‌گرایی است.

در ادامه این بیانیه آمده است : دبیرخانه‌ ادیان توحیدی، ضمن پاسداشت اركان اساسی ادیان، رعایت حریم و حرمت مقدسات دینی را بر همه لازم می ‌داند و مقابله مسئولانه با هتاكان و حرمت‌شكنان را وظیفه تك ‌تك مومنان می‌شمارد.

در این بیانیه، دبیرخانه ادیان توحیدی از تمام مؤمنان و انسان‌های آزاده و نیز از دولت‌ها و مجامع حقوقی و بین‌المللی ‌خواسته است كه با این اقدام موهن برخورد كنند.

همچنین انجمن سینماگران استان اصفهان در بیانیه ای جداگانه با محكوم كردن این اهانت تاكید كرد: این انجمن به عنوان وظیفه و رسالت اصلی خود، جواب این حركت ضد فرهنگی را با تولیدات فاخر هنری در عرصه هنر فیلم و سینما برای بیان شخصیت واقعی پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه و آله و سلم)، انجام خواهد داد.

/7134/د/ 607
۰ نفر