۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 80349840
T T
۰ نفر

استاندار اردبيل

آب شرب اردبيل هيچ مشكلي ندارد

۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 80349840
آب شرب اردبيل هيچ مشكلي ندارد

اردبيل - استاندار اردبيل گفت: آب شرب اردبيل از نظر كيفيت هيچ مشكلي ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اكبر نیكزاد روز دوشنبه در بازدید از مراحل و فرآیند مختلف تصفیه خانه آب اردبیل با تاكید بر این كه تامین سلامت مردم از مهم ترین و اصلی ترین وظایف مسوولان استان است افزود: برخی مطالب مطرح شده نگرانی هایی را در زمینه آب شرب اردبیل ایجاد كرده كه خوشبختانه با تایید رییس دانشگاه علوم پزشكی استان هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در زمینه هر چه بهتر و مطلوب تر شدن فرآیند تصفیه آب مسوولان مرتبط دستگاههای اجرایی موضوع آب شرب اردبیل را در اولویت كارهای خود قرارداده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: با توجه به نتایج انجام آزمایش های موجود در آزمایشگاه تصفیه خانه و آزمایشگاه مركزی شركت ، آب تصفیه شده از نظر میكروبی و شیمیایی و فلزات سنگین هیچ مشكلی ندارد.

عبدالحسین حسن زاده افزود: شبكه بهداشت مركز استان و شهرستان اردبیل در زمان بهره برداری و در طول چند سال گذشته كه نظارت عالیه را به عهده دارند از نظر میكروبی و شیمیایی هیچ موردی را گزارش نكرده اند.

وی گفت: فقط موردی مربوط به بوی خاص كه در روزهای گرم سال به دلیل ایجاد لایه حرارتی آب پشت سد بوده كه آن هم انشاالله با اجرای برج آبگیری از نقطه رقوم بالا توسط شركت آب منطقه ای اردبیل حل خواهد شد.

وی خواستار برخورد با برخی از افراد سود جو و شایعه ساز از طریق مراجع قضایی شد.

دكتر فرهاد پورفرضی رییس دانشگاه علوم پزشكی استان اردبیل هم گفت: با توجه به نتایج آزمایش های انجام شده آب تصفیه شده از نظر میكروبی و شیمیایی و كلرسنجی ، هیچ مشكلی ندارد.

594/530