صنايع تبديلي ضامن پايداري توليد دربخش كشاورزي است

اهواز-مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: ايجاد صنايع تبديلي در بخش كشاورزي ضامن پايداري توليد در اين بخش مي شود.

به گزارش دوشنبه ایرنا، 'محمود حقیقت خواه' در جلسه شورای كشاورزی شهرستان هویزه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: طرح بهینه سازی صنایع استان تهیه شده كه در همین راستا الویت های سرمایه گذاری برای تمامی شهرستان ها تعیین شده و با توجه به پتانسیل ها و تولیدات كشاورزی در شهرستان هویزه ،كارخانه های سورتینگ،سبزی خشك كنی ،سردخانه و واحدهای شالی كوبی و تولید كودهای زیستی در صدر كارخانه ها قرار گرفته اند.

وی افزود: سه متقاضی در شهرستان هویزه در حال پیگیری مراحل اخذ مجوز جهت ایجاد سه طرح در زمینه صنایع تبدیلی و تكمیلی در بخش كشاورزی هستند كه این طرح ها شامل احداث واحدهای خوراك دام ،شالی كوبی و صنایع لبنی است.

حقیقت خواه حمایت سازمان جهادكشاورزی را در زمینه اعطای كمك های فنی و اعتباری به متقاضیان احداث صنایع تبدیلی و تكمیلی در بخش كشاورزی اعلام كرد و گفت: موازنه شهرستان هویزه در زمینه واحدهای انباری ،سردخانه ای و مركز جمع آوری شیر منفی است كه در این زمینه پیش بینی های لازم صورت گرفته و در برنامه های آتی شهرستان منظور شده و چنانچه متقاضیانی برای احداث واحدهای یاد شده مراجعه كنند از پشتیبانی و حمایت سازمان جهادكشاورزی بهره مند خواهند شد.

7161 /641