۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 80352757
T T
۰ نفر
ارزش كالاهاي صادراتي آذربايجان غربي 37 درصد افزايش يافت

اروميه - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي گفت: در شش ماه اول امسال ارزش كالاهاي صادراتي از اين استان 37 درصد افزايش يافته است.

عبادالله اكبری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 744 هزار تن كالا به ارزش 271 میلیون دلار از این استان صادر شد.

وی خاطرنشان كرد: ارزش كالاهای صادراتی این استان در شش ماه نخست سال قبل 199 میلیون دلار بود.

اكبری با اشاره به سهم 93 درصدی گمركات استان در صادرات كالا گفت: 721 هزار تن از كالاهای صادراتی از مبادی گمركات استان ارسال شده است كه با 251 میلیون دلار ارزش، 46 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در این مدت 19 هزار تن كالا به ارزش 18 میلیون دلار از بازارچه های استان و چهار هزار تن كالا به ارزش دو میلیون دلار به صورت چمدانی از استان خارج شده است.

اكبری انواع آب میوه، بستنی، سیمان، روغن های معدنی قیری، سیب تازه، هندوانه و كولرهای آبی را از عمده كالاهای صادر شده از این استان عنوان كرد.

نزدیك به یك هزار كیلومتر مرز مشترك با سه كشور و بهره گیری از گمركات بازرگان، صنم بلاغی، رازی، سرو و تمرچین و بازارچه های مرزی مشترك با كشورهای تركیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان، استان آذربایجان غربی را به یكی از ظرفیت های مناسب برای توسعه تجارت خارجی تبدیل كرده است.

582/581/ 1645
۰ نفر