روش جديد پوشش دهي لوله درصنايع نفت، گاز، پتروشيمي وآب اجرايي شد

اهواز - مديرعامل شركت لوله سازي اهواز از موفقيت متخصصان اين شركت در اجراي روش جديد پوشش دهي لوله هاي مورد استفاده در صنايع نفت، گاز، پتروشيمي و آب خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی شركت لوله سازی اهواز، علیرضا كاظمی گفت: این واحد صنعتی بعد از گذراندن دو مرحله در یك سال موفق به اجرای شیوه جدید پوشش دهی لوله شده است.

وی با اشاره به اینكه این روش نسبت به پوشش‌های دیگر چون پوشش سه لایه در شرایط كیفی بسیار بهتری قرار دارد، هدف از اجرای این روش را افزایش سبد پوشش دهی دانست و افزود: با انجام تحقیقات كارشناسی در زمینه تولید و كنترل كیفیت، مراحل آزمایش اولیه آن با موفقیت انجام شد.

كاظمی اظهار كرد: نام علمی این روش پوشش نفوذ باند اپوكس است كه در لوله‌های نفت، گاز، پتروشیمی و آب كاربرد بالایی دارد.

مدیرعامل شركت لوله سازی اهواز گفت: این شركت می تواند سفارشات مختلف با ظرفیت پوشش 2 میلیون متر مربع در كارخانه WRAP و 2 میلیون و 500 متر مربع در سال در كارخانه HOSE را محقق سازد.

وی افزود: تمامی مراحل اجرایی این روش به منظور حفظ سرمایه‌های داخلی در شركت لوله ‌سازی اهواز با موفقیت صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش رییس بررسی منابع شركت پالایش و پخش آبادان در بازدید اخیر خود از فرایند تولید لوله، از توانمندی متخصصان این شركت در تولید محصولات مورد نیاز صنایع داخلی ابراز خرسندی كرد.

محمد رضا قپانچیان گفت: شركت لوله سازی اهواز امكانات و توانمندی های بالایی دارد كه در بیشتر مواقع می‌تواند پاسخ گوی نیازهای پالایشگاه آبادان باشد.

وی افزود: تلاش می شود به منظور همكاری بیشتر از طریق كمیسیون‌های مناقصات در شركت پخش و پالایش و جلب نظر هیات مدیره از توانمندی‌های شركت لوله سازی اهواز استفاده كنیم.

قپانچیان اظهار كرد: هدف بازدید مسوولان پالایشگاه از این شركت این است كه بتواند از امكانات استان و منطقه استفاده نماید.

شركت لوله سازی اهواز در سال 1346 از سوی شركت نفت برای تولید لوله از قطر 24 تا 42 اینچ تاسیس شد تا بتواند لوله‌های مورد نیاز این صنعت را تامین كند.

ظرفیت این شركت در ابتدای كار 900 هزار تن لوله در سال بود كه با توسعه فعالیت‌های نفتی در خوزستان و نیاز به لوله‌های بیشتر، تولید آن افزایش یافت و هم اكنون ظرفیت كارخانه شماره چهار 530 هزارتن در سال، كارخانه ERW 240 یك هزار تن و كارخانه اسپیرال 230 تا 300 هزار تن است كه در مجموع سالانه یك میلیون تن می‌شود. ك/1

7162/641