۱۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۵۴
کد خبر: 80359120
T T
۰ نفر
'كامكارها' با اجراي موسيقي سازي و آوازي در برج ميلاد به صحنه مي روند

تهران - مدير هنري گروه موسيقي كامكارها گفت: اين گروه با اجراي موسيقي سازي و آوازي كه در گونه هاي كردي و فارسي تدوين شده، روزهاي 20 و 21 مهر ماه در سالن همايش هاي برج ميلاد به صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'هوشنگ كامكار' روز یكشنبه در نشست خبری در تالار وحدت افزود: در بخش نخست این اجرا كه به موسیقی سنتی ایرانی اختصاص دارد، اردشیر و اردوان كامكار با سازهای كمانچه و سنتور، بخشی از رپرتوآر موسیقی سازی خود را اجرا خواهند كرد.

وی ادامه داد: اردوان كامكار قطعه ای با نام 'ریزدانه های الماس' را كه از لحاظ تكنیكال داشته های عظیمی را در خود جای داده، اجرا خواهد كرد.

هوشنگ كامكار یادآور شد: در این بخش اردشیر كامكار قطعاتی در دستگاه نوا را به صورت تكنوازی اجرا می كند و در ادامه تصانیفی از ساخته های وی با استفاده از اشعار مولانا توسط اعضای گروه اجرا می شود.

مدیر گروه موسیقی كامكارها با بیان آنكه در بخش موسیقی كردی كارهای خاطره انگیزه اجرا خواهد شد، افزود: در این قسمت از كنسرت، گروه كامكارها با استفاده از دستاوردهای موسیقی كردی كه تجربه بالایی در شیوه ارائه آن دارند، برنامه را پی خواهد گرفت.

این آهنگساز گفت: گروه كامكارها، دین خود به موسیقی سنتی را ادا كرده زیرا با مشاهده روند تحول این گونه از موسیقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی می توان دید تمام اعضای این گروه به عنوان نوازندگانی چیره دست در گروه های مطرح، نقش بسزایی را در راه شكوفایی موسیقی ایفا كرده اند.

این مدرس دانشگاه، به نقش كامكارها در تربیت شاگردان سطح بالای موسیقی اشاره كرد و گفت: اغلب جوانانی كه امروز بطور حرفه ای در حوزه موسیقی فعالیت می كنند از مكاتب نوازندگی اعضای این گروه به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بهره برده اند.

وی با بیان آنكه مسوولان متولی حوزه موسیقی باید با استفاده از مشاورینی كه در این عرصه كارشناس محسوب می شوند راه را برای پیشرفت موسیقی جدی هموار كنند، افزود: اصحاب رسانه نیز می تواند كمك بسزایی در گسترش این هنر و بالا بردن سلیقه شنیداری جامعه ایفا كند.

هوشنگ كامكار ادامه داد: اكنون تعداد انگشت شماری از خبرنگاران حوزه موسیقی به این هنر اشراف دارند كه این خود نوعی خلا در حوزه رسانه ای محسوب می شود، زیرا آگاهی نداشتن فعالان رسانه از موسیقی، موجب انتقال اطلاعات غلط به جامعه خواهد شد.

مدیر موسسه ققنوس و برگزار كننده این كنسرت نیز گفت: وجود حامیان مالی می تواند به بالابردن سطح كنسرت ها كمك كند.

'محمدحسین توتونچی' ادامه داد: عرصه موسیقی باید شرایطی را فراهم كند تا حامیان مالی بتوانند به این حوزه ورود كنند، زیرا این مهم موقعیت های اقتصادی را برای موسیقی فراهم می سازد و در نتیجه موجب رونق و گسترش این هنر در میان جامعه خواهد شد.

گروه موسیقی كامكارها روزهای 20 و 21 مهر ماه ساعت 30 :18 و 30 : 21 در برج میلاد تهران برنامه اجرا می كند.

فراهنگ ** 9252 ** 1071