۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۹
کد خبر: 80360123
T T
۰ نفر
يك نسخه چاپ سنگي قرآن كريم به كتابخانه‌ مركزي اروميه وقف شد

اروميه - يك نسخه چاپ سنگي قرآن كريم توسط يك خير فرهنگي به بخش نسخه هاي خطي كتابخانه مركزي اروميه وقف شد.

رئیس كتابخانه مركزی ارومیه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این خیر ارومیه ای كه یونس نصیرزاده نام دارد با هدف حفظ آثار فرهنگی، قرآن كریم چاپ سنگی را به بخش كتابهای خطی كتابخانه مركزی ارومیه وقف كرده است.

موسی نوری اصل با اشاره به ضرورت حفاظت صحیح از كتابهای قدیمی و جلوگیری از نابودی آنها افزود: وجود هزاران نسخه خطی و كتب چاپ سنگی و سربی در خانه ها و اماكن نیازمند نگهداری صحیح و استاندارد است.

وی یادآور شد: كتابخانه مركزی ارومیه با دارا بودن گنجینه نسخه های خطی، محل مناسبی برای حفاظت و نگهداری از اسناد خطی و سنگی است كه دارای استانداردهای لازم از نظر رطوبت و دما می باشد.

وی گفت: كتابخانه مركزی ارومیه آمادگی خود را جهت محافظت و نگهداری از اسناد خطی كه به مثابه میراث ارزشمند و پشتوانه فرهنگی تلقی می شود اعلام می‎دارد. و انتظار دارد اقشار مختلف مردم در راستای اهدای این كتب اهتمام كنند تا در محل مناسب و استاندارد حفظ شوند.

نوری اصل افزود : در مخزن امانی این كتابخانه مركزی ارومیه 60 هزار جلد كتاب وجود دارد و ظرفیت این مخزن به طور استاندارد 500 هزار جلد كتاب است كه می‌توان به صورت فشرده بیش از 700 هزار جلد كتاب نیز در آن نگهداری كرد.

وی اضافه كرد: در حال حاضر 85 عنوان كتاب خطی و 82 عنوان چاپ سنگی و سربی در مخزن نسخ خطی این كتابخانه نگهداری می‌شود و این سالن ظرفیت پذیرش بیش از پنج هزار جلد كتاب را دارد.

581