به گزارش خبرنگار ایرنا، 'عباس قاسمی زاد' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، نظام آموزشی مهارت و فناوری را از مهمترین برنامه های این دانشگاه عنوان و اضافه كرد: در نظام آموزشی این دانشگاه، ارتباط تنگاتنگی بین آموزش و نیاز واقعی بازار كار مبتنی بر پژوهش های مستمر و ایجاد مهارت های لازم برای حل مسئله ، خلاقیت، انجام كارهای گروهی و كارآفرینی با تاكید بر بالندگی مهارتی، فناوری و شغلی است.
وی صلاحیت حرفه ای و احراز شغل را از زیر نظام های استقرار نظام آموزشی مهارت و فناوری خواند و افزود: این نظام جامع تدوین شده و تمام شاخص های گسترش، برنامه ریزی و جذب مدرسان مختص همین نظام است.
وی اظهار كرد: دانش آموختگان این دانشگاه كارآفرین و كارآمد هستند چراكه این آموزش ها تقاضا محور و برخاسته از نیازهای شغلی جامعه است از اینرو؛ توانایی و مهارت دانش آموختگان را در انجام صحیح كارها افزایش می دهد.
قاسمی زاد یادآورشد: مهارت آموزی موثرترین راهكار برای ایجاد اشتغال مناسب و پرهیز از مدرك گرایی است.
وی با اشاره به رعایت استاندارد دروس مهارتی نسبت به دروس نظری در دانشگاه های علمی- كاربردی خاطرنشان ساخت: هم اكنون بر اساس آمار وزارت علوم فقط پنج تا 17 درصد مجموع آموزش های دانشگاهی مهارتی است در حالی كه بایستی نسبت آموزش های مختص محیط كاری به نظری و دانش پایه 60 به 40 باشد.
رییس دانشگاه علمی كاربردی گیلان به تاسیس دانشگاه علمی- كاربردی گیلان در سال 74 اشاره و تصریح كرد: واحد استانی دانشگاه به عنوان یك واحد نظارتی و ارزیابی به مراكز آموزشی علمی كاربردی در شهرستان های استان به منظور بهبود و پیشرفت اهداف دانشگاه نظارت دارد.
وی جایگاه دانش آموختگان دوره های مهارتی را ارزشمند ارزیابی كرد و گفت: جایگاه اجتماعی دانش آموختگان دوره های مهارتی نه تنها از دانش آموختگان نظام آموزشی نظری دانشگاه ها كمتر نیست، بلكه در جایگاه برتری نیز قرار دارد.
به گفته قاسمی زاد؛ دانشگاه جامع علمی كاربردی گیلان دارای 31 مركز آموزشی فعال است كه حدود 14 هزار دانشجو در بیش از 70 رشته در آن تحصیل می كنند.ك/2
7296/695
رشت - رييس دانشگاه علمي كاربردي گيلان اولويت اين دانشگاه را ايجاد فرصت هاي شغلي دانست و گفت: رشته هاي ارائه شده و آموزش ها در دانشگاه ، بايد متناسب با نيازهاي جدي و اساسي بازار كار در جامعه باشد.