۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۸:۲۴
کد خبر: 80370644
T T
۰ نفر

آموزش كودكان در 9 هزار مركز پيش دبستاني كشور

۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۸:۲۴
کد خبر: 80370644
آموزش كودكان در 9 هزار مركز پيش دبستاني كشور

تهران- معاون وزير و رييس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: 9 هزار مركز پيش دبستاني در سراسر كشور فعال است كه كودكان 4تا 6 سال در اين مراكز آموزش ها و مهارت هاي مختلف را فرا مي گيرند.

'فرشته حشمتیان' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا بدون اشاره به شمار كودكان مراكز پیش دبستانی كشور افزود: كودكان یاد شده در این مراكز برای آمادگی و حضور در پایه اول ابتدایی انواع آموزش ها را طی می كنند.

وی در ادامه گفت: هم اكنون 13 هزار نفر متقاضی تاسیس مركز پیش دبستانی در سراسر كشور هستند.

حشمتیان با بیان اینكه مراكز پیش دبستانی روز به روز در حال توسعه است، افزود: درخواست صدور فعالیت مراكز پیش دبستانی براساس اولویت های قید شده در بخشنامه شورای نظارت استان ها مورد بررسی قرار گرفته و به واجدین شرایط مجوز داده می شود.

وی گفت: مراكز پیش دبستانی یا به صورت مستقل در فضای مدارس غیر دولتی، یا به صورت ضمیمه در مدارس دولتی و غیر دولتی با مسوولیت بخش غیر دولتی اداره می شود چرا كه مراكز پیش دبستانی ماهیت غیردولتی دارند.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس غیردولتی مسوولیتی در مقابل مراكز پیش دبستانی ندارند و موسس غیردولتی فضا را به مركز پیش دبستانی اجاره می دهد.

حشمتیان افزود: اداره مركز پیش دبستانی به عهده بخش خصوصی است اما سیاست های نظارت و تولید محتوا به عهده آموزش و پرورش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

وی، درباره رایگان بودن تحصیل نوآموزان پیش دبستانی در مناطق محروم گفت: مركز پیش دبستانی و غیر دولتی در روستاها فعال نیستند.

حشمتیان گفت: در مناطق محروم، برای دانش آموزان قبل از ورود به پایه اول ابتدایی، تدابیری اندیشیده شده است تا آمادگی لازم برای ورود به پایه اول ابتدایی را داشته باشند.

اجتمام**9105**1569
۰ نفر