۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۹:۳۴
کد خبر: 80370796
T T
۰ نفر
مردم بروجن تسريع درساخت بيمارستان اين شهر را خواستار شدند

بروجن- برخي شهروندان بروجني با انتقاد ازكيفيت نامطلوب خدمات بيمارستان فعلي، تسريع در ساخت بيمارستان 220 تختخوابي اين شهر را خواستار شدند.

این شهروندان بروجنی درگفت و گو با گزارشگر ایرنا اظهار داشتند كه محدودیت های بیمارستان قدیمی بروجن (ولی عصر عج) باعث شده تا برای برطرف كردن نیازهای درمانی به مركز استان و یا دیگر استان های همجوار مراجعه كنند كه علاوه برتحمیل هزینه بیشتر ، مشكلات فراوانی را نیز برای آنان به همراه دارد.

یكی از شهروندان بروجنی به خبرنگار ایرنا گفت: هم اكنون تنها یك بیمارستان درشهر بروجن فعال است كه به بخاطر مشكلات ونارسایی درارائه خدمات درمانی ، ضرورت بهره برداری هرچه سریعتر ازبیمارستان جدید را دوچندان كرده است.

'سیف الله زارعی' افزود: فضای فیزیكی، تجهیزات پزشكی و كادر درمانی محدود بیمارستان قدیمی بروجن، باعث مشكلات زیادی برای مردم شده است.

وی افزود: هم اكنون بخش زیادی از نیازهای درمانی مردم شهرستان لردگان در بیمارستان بروجن پاسخ داده می شود و به دلیل گذر راه های ارتباطی استان های غربی از بروجن بخشی خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز ترددكنندگان در این محور نیز در بیمارستان بروجن انجام می شود كه با ظرفیت این بیمارستان همخوانی ندارد.

شهروند دیگری می گوید: تسریع در ساخت بیمارستان 220 تخت خوابی یكی از نیازهای اصلی مردم شهرستان بروجن شمار می رود.

'سمیرا درویش زاده' تصریح كرد: هم اكنون پزشكان و بیماران بیمارستان ولی عصر بروجن از وضعیت این واحد درمانی ناراضی هستند، زیرا امكان خدمات رسانی مناسب در این مركز درمانی به دلیل محدودیت های موجود به حجم مراجعان وجود ندارد.

وی افزود: مردم ازكیفیت نامطلوب خدمات درمانی و تجهیزات فرسوده بیمارستان فعلی ناراضی بوده و از مسوولان می خواهند تكمیل بیمارستان جدید را سرعت بخشند.

درویش زاده، خواستار توجه بیشتر متولیان حوزه سلامت به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم ساكن مناطق روستایی بروجن شد و ادامه داد: هم اكنون مردم این مناطق مردم برای رفع نیازهای درمانی و پزشكی با مشكلات فراوان مواجه اند و برای رفع آنها به استان های همجوار سفر می كنند.

یكی از پزشكان بیمارستان ولی عصر (عج) شهر بروجن گفت: كمبود تجهیزات پزشكی و كادر درمانی متخصص در بروجن مهمترین دلیل تقاضای مردم برای تسریع در ساخت بیمارستان 220 تختخوابی است.

وی كه خواست نامش فاش نشود، افزود: به دلیل گذر مسیر ارتباطی استان های غربی از شهر بروجن، آمار تصادفات و پذیرش بیماران اورژانسی را در این شهر بالا برده و این در حالی است كه كمبود نیرو و امكانات بیمارستان فعلی پاسخگوی نیاز و تقاضای مردم نیست و به مركز درمانی بزرگ و مجهز نیاز است.

وی گفت: ارائه خدمات بهداشت و درمان به مردم باید در هر لحظه امكانپذیر باشد و هم اكنون مردم به وجود پزشكان متخصص در این شهرستان نیازدارند.

این پزشك تصریح كرد: كمبود پزشك متخصص زنان و زایمان، ارتوپد، قلب، اطفال، جراحی و متخصص داخلی در شهرستان بروجن بسیار مشهود است كه با راه اندازی بیمارستان جدید این بخش های تخصصی فعال تر خواهند شد.

وی، اظهار امیدواری كرد كه با تكمیل و راه اندازی بیمارستان جدید شهر بروجن و كلینیك های تخصصی خدمات ارائه درمانی و پزشكی به مردم شهرستان بروجن ارتقاء یابد.

رییس بیمارستان ولی عصر شهر بروجن نیز در این خصوص به گزارشگر ایرنا گفت: این بیمارستان 200 تختخوابی است و ضریب اشغال تخت های بیمارستان به طور متوسط بالای 70 درصد است.

'علیرضا جعفری' افزود: هم اكنون 300 نفر پرسنل درمانی و پزشك در این بیمارستان مشغول فعالیت هستند كه با توجه به تقاضای مردم جوابگو نیست.

وی افزود: فضای فیزیكی بیمارستان قدیمی است و بین بخش های تخصصی آن فاصله وجود دارد كه بهره برداری از بیمارستان جدید و انتقال به آن یكی از خواسته های اساسی پزشكان و كادر درمانی بیمارستان است.

فرماندار بروجن نیز با تاكید بر ضرورت ارتقاء خدمات درمانی دراین شهرستان گفت: ساخت بیمارستان 220 تختخوابی با ظرفیت ارائه خدمت 237 تخت بیمارستانی از سال 87 شروع شده است.

'فتاح كرمی' با بیان اینكه، عملیات ساخت این بیمارستان 65 درصد پیشرفت فیزیكی دارد، افزود: این بیمارستان در ردیف طرح های مهرماندگار قرار گرفته است.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح، 41 میلیارد ریال و مرحله دوم 38 میلیارد ریال هزینه شده و در سال جاری از محل اعتبارات مهر ماندگار 140 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

فرماندار بروجن گفت: برای تكمیل و بهره برداری از این بیمارستان 200 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است كه در صورت تامین اعتبار خرداد ماه سال آینده افتتاح می شود و مردم شهرستان و مناطق همجوار می توانند از خدمات ایت مركز درمانی استفاده كنند.

شهرستان بروجن 119هزار نفر جمعیت دارد و مركز آن درفاصله 62 كیلومتری مركز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

7361/558/

گزارش از نرگس كریمی